Continental PremiumContact 6 En helt igennem førsteklasses oplevelse.
Udviklet til alle klasser af personbiler.
Maksimal bremsning på våde veje samtidig med en forbedret kilometerydelse skyldes de sikkerhedsmæssige Silica forbindelser i gummiblandingen
Øget kørselskomfort opnås gennem det komfort-optimerede fodaftryk
Sporty kørsel takket være det optimerede mønsterdesign
Maksimal bremsning på våde veje samtidig med en forbedret kilometerydelse skyldes Silica forbindelserne i gummiblandingen. Kompositionen af Crystal Silica i gummiblandingen muliggør en overlegen bremseevne på våde veje. Mens egenskaberne for sikkerhed bevares på et maksimalt niveau, er kilometerydelsen forbedret betydeligt - en konflikt i dækudvikling der nu er løst.
Øget kørselskomfort opnås gennem det komfort-optimerede fodaftryk. Den slid-optimerede polymerblanding forbedrer kilometerydelsen med mere end 15%. De nye polymerer har forbedret kontaktarealet, og dermed mønstrets holdbarhed ved daglig kørsel for biler i alle segmenter. Derudover forbedrer stivheden i mønstret kørekomforten og kilometerydelsen samt den udvendige støj.
Sporty kørsel i alle biler takket være optimeringen i mønstret. Det avancerede design af mønsterblokkene sikrer maksimal kontrol og stabilitet i sving. Den komplekse struktur af skulderblokkene muliggør den ultimative kraftoverførsel på tværs. Den asymmetriske geometri i rilledesignet sikrer en større stivhed i mønstret og en mindre deformation af blokkene, og giver dermed et bedre vejgreb ved påvirkning af sideværs kræfter.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profile:PremiumContact 6
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
07/2018
Auto Express
205/50 R17 93Y XL EVc
Highly recommended Simply a great tyre to drive on in wet or dry conditions, strong all-round in every respect.
PremiumContact6 tyre review
Gennemsnit af 595 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.733
10.02.2023fraMorten Birkelund Super dæk som står rigtigt godt fast også i regn og på våd vej.
04.03.2020fraMicael Lie Har haft 2 mystiske punkteringer, på indersiden af bag dækket. Derfor er jeg ikke sikker på jeg vil købe dækkene igen.
Men ellers er det et fedt dæk at køre på.
22.11.2019fraMicael Lie Rigtig godt allround dæk som både kan køre friskt og morfar kørsel, dog måtte det gerne støje mindre
30.08.2019fraMads K Bilen inspirerer på ingen måde til sportslig kørsel, men dækket fungerer glimrende til mine pendlerture til og fra arbejde.
Det står godt fast både i vådt og tørt vejr og kan mere end bilens affjedring.
Det vil jeg bestemt købe igen.