Matador
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Matador

Matador MPS125 Variant All Weather 205/70 R15C 106/104R 8PR

Matador

Matador MPS125 Variant All Weather 205/70 R15C 106/104R 8PR

Matador - Dæk produceret i Europa med tysk teknologi.

Dækstørrelse
205/70 R15C 106/104R 8PR 
tilgængelighed:
Begrænset antal
Dæktype:
HelårsdækGAN
M+S kendetegnet
Hastighed:
R: Godkendt op til 170 km/h
EAN:
4050496476878
Artikelnummer:
D-111667
Dæk mærkning:
DEX:
EU
European Production
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
898 kr
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Tekniske specifikationer

Helårsdæk dæk, tilbyder en fremragende egenskaber på tør og våd overflade og sne.

De dæk egenskaber i vinterføre er sammenlignelige med vinterdæk.

De vigtigste fordele ved MPS 125 dæk omfatter økonomisk effektivitet, universel anvendelse, lang levetid og høj sikkerhed og samtidig fjerne behovet for at skifte dæk i løbet af året.

Slidbanemønster beskrivelse

All-sæsonen symmetrisk ikke-retningsbestemt slidbane et avanceret design. Denne slidbane var specielt designet til all-årstidsbestemt sejlads af lette erhvervskøretøjer på regionale veje og motorveje.

Hele udviklingen af, denne slidbane blev fokuseret på høj pålidelighed, maksimal sikkerhed og en fremragende holdbarhed.
Omkredsen sav-tand riller en ideel kanalisering af vand, mudder og sne, høj modstand mod akvaplaning flere kontaktlister kanter giver et fremragende vejgreb på sne og is god retningsstabilitet og lavt støjniveau.

Smalle omkredsriller i slidbanen lugs de hjælper til at fordele trykket i lugs mere jævnt de forbedrer køling af knaster, som væsentligt forbedrer køreegenskaber og øger holdbarheden af, slidbane de forbedrer køresikkerheden samt stabilitet i sving.

Tværgående hulrum nøjagtigt arrangeret tværgående hulrum er relateret hinanden, hvilket giver tilstrækkelig modstand mod akvaplaning på smeltet sne og slam under hele levetiden tværgående huller i slidbanen lugs er tangentielt delt og flyttet hinanden for at minimere støj.

Lamellære mønsterstruktur originale 3D lameller forbedre både trækkraft samt bremseevne på sne-og isglatte veje på samme tid, de opretholder en fremragende stabilitet af kørsel under maksimal belastning på tørre overflader en masse lameller skaber mange kontaktpersoner kanter på samme måde vinter slidbaner.

Forstærkede lugs forstærket stivhed slidbanen lugs øger slidbane holdbarhed.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Mærke Matador
Model MPS125 Variant All Weather
Dimension 205/70 R15C 106/104R 8PR
Bredde 205
Dækkets profil 70
Construction type R
Dækstørrelse 15
Belastningsindex 106/104
Hastighedsindeks (R)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.