Komfortable højtydende dæk med optimal håndtering kurve og god vådgreb
Den ydre skulder blokmønster giver perfekt retningsstabilitet og sving håndtering. Lige, centreret rille og en sløjfe profil på skulderblokkene reducere støj og vibrationer. Fire rundtgående riller med tynde indvendige riller forbedre vandfortrængning og modstandsdygtighed over for aquaplaning. Forbedret rullemodstand opnås ved multi-hul-profil. Centrale riller forbedre den lige kører stabilitet ved høje hastigheder og giver optimal håndtering.
Ydre skulder blok profil for perfekt retningsstabilitet og sving håndtering
Forbedre fire rundtgående riller med tynde indvendige riller, vandfortrængningen
Multi-clearance Profilen med reduceret rullemodstand for betydelige støjreduktion
øge centrale riller, den drivende stabilitet ved høje hastigheder
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:Premitra 5
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
02/2020
Auto Zeitung
215/50 ZR18 92W
Highly recommended
Premitra 5 tyre review
Gennemsnit af 293 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.129
17.11.2020fraMartin Steen Sprunget i kassen. Så utroligt dårligt kvalitet efter kun 3000km.