Et high performance sommerdæk i vådgreb kategori A
Til chauffører, der ønsker den bedste kombination af performance og sikkerhed.
Store riller langs omkredsen gør, at vand hurtigt fjernes og dette reducerer risikoen for akvaplaning
Nyt slidbanemønster med 3D riller, der hjælper dækket med at varme op og optimere vådgrebet
Ny polymerteknologi og avancerede blandingsteknikker giver bedre vådt og tørt greb, hvilket reducerer rullemodstanden og øger brændstofeffektiviteten
Fælgflangebeskytter hjælper med til at minimere kantskader på alufælge*
Ny støjreduktionsfunktion - reducerer støj fra dæk/vejinteraktion
Fås i en bred vifte af størrelser fra 15' til 18' fælgdiametre med hastighedskoderne V, W og Y
* En fælgflangebeskytter er designet til at beskytte flangeområdet - ikke hele hjulet. Mange moderne hjuldesigns kan have kuplede udadvendte designs langt ud over flangen.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
ZV7 tyre review
Gennemsnit af 73 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
8.300
28.10.2021fraBennetzen Dæk fra Avon plejer at være af god kvalitet, jeg har sidst kørt på Bridgestone Turanza og må sige at Avon har klaret opgaven utroligt godt, jeg kører meget blandet kørsel og i al slags vejr, de er meget gode i regnvejr og er overbevist om at det bliver Avon der kommer på igen, den eneste ting jeg kan sætte en finger på er dækstøj, men det varierer meget på forskellige underlag. Samlet set et utroligt godt dæk til prisen, hvis du ikke har prøvet Avon, så gør det!