Oplev sikre køreegenskaber og kontrol med dækket BFGoodrich Advantage All-Season. Designet til skift i vejret, ikke til skift af dækkene.
Helårsdæk til kompakte biler, minibusser og SUV’er
Sikre præstationer og kontrol året rundt
Greb og bremseevne på våde veje
3PMSF-certificeret for trækkraft og greb i sne
Valuta for pengene, helårsdæk
Kontrol hele vejen uanset vejrforholdene. Lad ikke vejret stå i vejen for dine eventyr. Dette alsidige helårsdæk til kørsel på vej giver dig fuld kontrol, uanset om du kører på tørre, våde eller snedækkede veje. BFGoodrich Advantage All-Season har bedre bremseevne i vådt og tørt føre end sin forgænger. Føl dig tryg og sikker om vinteren takket være dækkets 3PMSF-certificering, der giver dig tryghed og kontrol til at køre på opdagelse, uanset vejret.
Oplev et dæk, der er lige så dynamisk, som du er. Nyd hver eneste køretur, uanset hvad vejret byder på, med dækket BFGoodrich Advantage All-Season. Det er udviklet med en ny gummiblanding designet til at give fuld kontrol i sne med V-formede mønsterriller, der sikrer god greb og trækkraft. En lang mønsterrille dræner vandet, mens et selvblokerende bånd forbedrer køreegenskaber og bremseevne og sammen med ny affasningsteknologi forbedrer vejgrebet på våde veje.
Designet til skift i vejret, ikke til skift af dækkene. Udforsk mere med dette dæk til kørsel på vej, der er udviklet til at holde dig sikkert i bevægelse hele året uden behov for skift af dæk efter årstiden. Med BFGoodrich Advantage All-Season får du fuld valuta for pengene og mindre besvær takket være færre dækskift. Nyd flere eventyr og færre dækskift.
Få afbalanceret kørsel. Overlad aldrig din køresikkerhed til tilfældigheder. Den letforståelige slidbaneindikator giver dig besked, hvis der er en ubalance i slidbanen mellem venstre og højre side af dit dæk, samtidig med at den overvåger, om slitagen er jævn mellem venstre og højre dæk, for og bag. Dækket BFGoodrich Advantage All-Season holder dig og dine passagerer sikkert på vejen.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Mærke
BF Goodrich
Model
Advantage All-Season
Dimension
205/45 R16 83H
Bredde
205
Dækkets profil
45
Construction type
R
Dækstørrelse
16
Belastningsindex
83
Hastighedsindeks
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Dækket kræver slangen
M/C
Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.