Fremragende bremseevne i regn og sne Takket være et avanceret slidbanemønster, der er designet til at give overlegen trækkraft i vådt føre samt på ny eller komprimeret sne
Pålidelig sving- og manøvredygtighed Med grebet du behøver for at håndtere vinteroverflader og uforudsigelige situationer med tillid.
Fremragende præstation på sne Holder dig i kontrol, når du kører op ad bakke, selv under udfordrende vinterforhold
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo tyre review
Gennemsnit af 7 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
1.933.470
04.04.2020fromKenneth Steffensen Er hurtigt blevet savtakkede på forhjulene og har relativt stort dækslid i forhold til antal kørte km.
21.05.2019fromPaul Jensen Alt for meget støj
09.03.2019fromMichael Køre meget på motorvejen og her larmer de lidt mere end jeg tidligere har været vant til og de bruger også lidt mere brændstof.
Men de står fantastisk godt fast i alt slags vejr.
09.03.2019fromMichael Køre meget på motorvejen og her larmer de lidt mere end jeg tidligere har været vant til og de bruger også lidt mere brændstof.
Men de står fantastisk godt fast i alt slags vejr.