Bridgestone Blizzak LM005 giver føreren fuld kontrol under alle vinterforhold. Vintrene bliver mere uforudsigelige, med nye ekstreme nedbørsrekorder, hyppige temperaturer under nul og snefald i nogle områder for første gang i årevis. Dette vinterdæk leverer fremragende præstationer på sne og is i tillæg til klassens bedste vejgreb og bremseevne i vådt føre1.
Reduceret bremseafstand på sne og is Kombination af 2D-riller i midten og 3D-riller i slidbanemønsterets skulderområde giver fremragende bremseevne for reduceret bremseafstand på sne- og isbelagte veje.
Forbedret trækkraft i sne Zig-zag-riller med vinklede kanter forbedrer grebet mellem sne i riller og sne på vej
Klassens bedste vejgreb og bremseevne i vådt føre Ny nano-selektiv blandingsteknologi giver bedre silicadispersion i NanoPro-Tech™-forbindelsen, der leverer klassens bedste bremse- og svingningspræstationer i vådt føre1, testet af TÜV, ud over EU-mærket 'A' i vådgreb.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:Blizzak LM 005
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2021
auto motor und sport
265/40 R19 102V XL
Highly recommended
Blizzak LM 005 tyre review
Gennemsnit af 314 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
9.776
26.04.2022fraAnders Lilleskov Mortensen Bilen kører fint og godt uden generende rumlen.
31.05.2021fraPoul Trosborg Fin balance mellem støj og grip. Det er et helt ok dæk til prisen
12.05.2021fraSvend Erik Står godt fast, også irundkørsel med lige rigeligt fart på, og temp under 0
04.04.2020fraKenneth Steffensen Er hurtigt blevet savtakkede på forhjulene og har relativt stort dækslid i forhold til antal kørte km.