Bridgestone
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Bridgestone

Bridgestone Duravis R660 205/65 R15C 102/100T 6PR EVc

Bridgestone

Bridgestone Duravis R660 205/65 R15C 102/100T 6PR EVc

Bridgestone - Dækproducent fra Japan, leverandør til Formel 1. Kvalitetsdæk i den højere prisklasse.

Dækstørrelse
205/65 R15C 102/100T 6PR EVc 
tilgængelighed:
Lagervare
Dæktype:
SommerdækSo
Hastighed:
T: Godkendt op til 190 km/h
EAN:
3286340972819
Artikelnummer:
R-341411
Dæk mærkning:
DEX:
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
1.177 kr
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Tekniske specifikationer

Bridgestone Duravis R660

  • Leverer fremragende brændstoføkonomi
  • Unik holdbarhed og enestående slidtagemodstand
  • Forbedret slidbanedesign leverer selvsikre og pålidelige manøvreegenskaber

Duravis-programmet tilbyder det nyeste inden for materialeteknologi og avanceret slidbanedesign og sætter branchens standard for holdbarhed, pålidelighed og brændstofeffektivitet.

ENESTÅENDE SLITAGEMODSTAND
Duravis R660 er konstrueret til at holde ved at give en unik holdbarhed og enestående slidtagemodstand. Duravis optimerer de totale driftsomkostninger på dine dæk, til gavn for din virksomhed.

ØGER SIKKERHEDEN
Et stærkt forbedret slidbanedesign leverer selvsikre og pålidelige manøvreegenskaber, selv under udfordrende og skiftende vejrforhold. Det udviklede mønsterdesign leder vandet effektivt væk fra kontaktfladen. Dette giver en kort opbremsningslængde i vådt føre.

FORBEDRER BRÆNDSTOFØKONOMIEN
Øgede brændstofpriser er med til at sikre, at selv de mindste forbedringer af brændstoføkonomien kan gøre en stor forskel på din virksomheds bundlinje. Duravis R660 giver et reduceret brændstofforbrug, takket været den unikke karkasse.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Mærke Bridgestone
Model Duravis R660
Dimension 205/65 R15C 102/100T 6PR EVc
Bredde 205
Dækkets profil 65
Construction type R
Dækstørrelse 15
Belastningsindex 102/100
Hastighedsindeks (T)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.