Intet andet dæk opfylder din søgen efter harmoni som TURANZA. Dets højteknologiske og innovative slidbanemønster opnår en synergi helt uden sidestykke mellem sikkerhed, komfort og præstation.
TURANZA er designet til enestående vejgreb og bremseevne selv i vådt føre, mens det sikrer fortræffelig stabilitet og styringsreaktion under alle forhold. Og allerbedst vil dets jævne, lydløse og økonomiske præstationer sætte nye standarder for din opfattelse af perfekt kørsel.
TURANZA er på enhver måde det bedste valg.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:Turanza T001
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
07/2014
auto motor und sport
225/45 R17 91V AR
Satisfactory Stärken : Pluspunkte beim Trockenhandling durch direkte , fahraktive Auslegung . Schwächen : Gravierende Schwächen im Nassbremsen und ausgeprägte Lastwechselempfindlichkeit auf Nässe .
03/2013
AUTOStraßenverkehr
225/45 R17 91V AR
Recommendable Stärke: Agil und präzise bei Trockenheit, top Aquaplaningverhalten, niedriges Abrollgeräusch.Schwäche: Maßiger Rollwiderstand, Bremsniveau nur Durchschnitt, bei Nässe Lastwechsel.
03/2013
GUTE FAHRT
225/45 R17 91V AR
Recommendable Der T001 zeigt sich beim Handling problemlos beherschbar und sicher. Doch er schwächelt beim Nassbremsen, kommt über "befriedigend" nicht hinaus. Im Gegenzug sollte der Rollwiderstand gut sein, aber der Japaner landet hier nur auf den letzten Platz. Dies entspricht allerdings dem angegebenen Labelwert F. Gut ist dagegen die Aquaplaningvorsorge, dazu rollt der Pneu ruhig und komfortabel ab.
03/2013
auto motor und sport
225/45 R17 91V AR
Recommendable Stärken:agil und präzise bei Trockenheittop Aquaplaning Verhaltenniedriges AbrollgeräuschSchwächen:Mäßiger RollwiderstandBremsniveau nur Durchschnittbei Nässe Lastwechsel
02/2012
ÖAMTC
225/45 R17 91V AR
Highly recommended Vorteile:
sehr ausgewogener Reifen
Bestnote auf trockener Fahrbahn
gut bei Nässe
02/2012
ADAC
225/45 R17 91V AR
Recommendable
02/2012
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
225/45 R17 91V AR
Recommendable
Stärken:Sehr ausgewogener Reifen Gut in allen sicherheitsrelevanten Disziplinen Bestnote auf trockener Fahrbahn
Turanza T001 tyre review
Gennemsnit af 891 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
11.950
18.12.2019fraMorten Et godt dæk på mange måder rigtig god brændstof økonomi god bremseegnskab, god slitage har 47000 km før min fordæk var slidt . Men dækket er støjende ved landevejs hastighed fra 75 - 85 km/t (dækket synger)
Det betyder meget for mig , så derfor vil jeg ikke købe det igen
14.10.2019fraThomas Sørensen Kører godt,fint greb vådt/tørt men støjer voldsomt, både vådt/ tørt
04.11.2018frajens tolstrup Min bil var født med en tidliger model af Bridgestone Turanza som har holdt godt og var støj svage og ellers ok
. så det var nærlæggende at købe lignede bar nyre model og det var et godt valg for det første jeg lagde mærke til at det nye dæk køre ca 1 KM længer på literen en det gamle så er samme støjsvage niveau som det gamle og har gode egenskaber i regn så er 100 % tilfreds
19.10.2018fraBo Gotfredsen Rigtig godt dæk til Mazda 6, meget lav støj, rullemodstand og minimalt slid. Vil helt klart sætte et sæt på mere når denne tid kommer.