SPORTNEXAS-2 dækanmeldelser


Vi har siden 1999 samlet dækanmeldelser - vi har mere end 400.000 testresultater og mere end 5 milliarder kørte kilometer. Find det bedste dæk til dig.


SPORTNEXAS-2 tyre review

Grip på tør vej

Bremseegenskaber på tør vej

Grip på våd vej

Bremseegenskaber på våd vej

Grip ved sne

Kørekomfort

Lyde i førerhuset

Dækslitage

Brændstofforbrug

Gennemsnit af 15 Testmeninger
Ø 3.538.290 km driven


31.12.2025 fra  Morten Kristiansen Note  4.3
(7.000 km driven)
  • Grip på tør vej
  • Bremseegenskaber på tør vej
  • Grip på våd vej  N/A
  • Bremseegenskaber på våd vej
  • Grip ved sne
  • Kørekomfort
  • Lyde i førerhuset
  • Dækslitage
  • Brændstofforbrug
Dækstørrelse og køretøjsmærke
225 / 45 17 Y
OPEL Zafira 1.7 CDTI
Resultat: Vil du købe igen? Probably
Kommentar:
Et godt dæk til pengene

30.10.2023 fra  Jacob Zancho Note  3.25
(5.500 km driven)
  • Grip på tør vej
  • Bremseegenskaber på tør vej
  • Grip på våd vej  N/A
  • Bremseegenskaber på våd vej
  • Grip ved sne
  • Kørekomfort
  • Lyde i førerhuset
  • Dækslitage
  • Brændstofforbrug
Dækstørrelse og køretøjsmærke
245 / 45 ZR20 Y
PORSCHE 911 Cabrio Carrera 4S
Resultat: Vil du købe igen? Possibly

20.10.2023 fra  Henrik Hjorth Note  4.2
(1.500 km driven)
  • Grip på tør vej
  • Bremseegenskaber på tør vej
  • Grip på våd vej  N/A
  • Bremseegenskaber på våd vej
  • Grip ved sne
  • Kørekomfort
  • Lyde i førerhuset
  • Dækslitage
  • Brændstofforbrug
Dækstørrelse og køretøjsmærke
225 / 45 17 Y
AUDI A3 2.0 FSI
Resultat: Vil du købe igen? Probably

19.09.2022 fra  Martin Erik Rieland Bisgaard Note  4.65
(28.000 km driven)
  • Grip på tør vej
  • Bremseegenskaber på tør vej
  • Grip på våd vej  N/A
  • Bremseegenskaber på våd vej
  • Grip ved sne
  • Kørekomfort
  • Lyde i førerhuset
  • Dækslitage
  • Brændstofforbrug
Dækstørrelse og køretøjsmærke
/ 40 ZR18 Y
TOYOTA Avensis 2.0 D-4D
Resultat: Vil du købe igen? Definitely
Kommentar:
Det er nogle super gode dæk til prisen. Ja de larmer meget, men ift det grep man får er de fantastiske. Selv med -3% camber og sidder på 8,5" fælge er de kun slidt halvt ned i blandet kørsel. Bilen står fast i skarpe sving uden at skride ud med høj fart. Vand på motorvejen er heller ikke et problem.