Fremragende håndtering på vej og ved let terrænkørsel. Continental kan tilbyde førsteklasses dæk udviklet i Tyskland med optimale bremseegenskaber og størst mulig sikkerhed. Fremragende bremseegenskaber på tør og våd vej, og særdeles gode håndteringsegenskaber. Passer perfekt til f. eks. Toyota Land Cruiser, Jeep Cherokee og VW Amarok.
I den nye ContiCrossContact ™ LX 2, har Continental tilføjet en SUV-dæk til sin portefølje med sikker, komfortabel på vej ydeevne og en robust konstruktion til lette off-road kørsel. Designet til biler som Evoque, Qashqai og Touareg, det er tilgængeligt nu, i god tid inden starten af sommeren dækkets sæsonen. Den ContiCrossContact LX 2 giver op til 6 procent bedre bremseevne, 3 procent bedre håndtering, og 10 procent bedre snit og chip modstand off-road end sin populære forgænger. Continentals udviklingsingeniører har også forbedret rullemodstand med 8 procent og kilometertal med mere end 25 procent i det nye dæk.
Højdepunkter:
Fremragende tør og våd bremseevne og meget gode køreegenskaber
Høj kilometertal og høj kørekomfort
Enestående trækkraft i lyset off-road brug
Tekniske detaljer:
Fremragende tør og våd bremseevne og meget gode køreegenskaber. Dækkets høje mønster stivhed er meget imponerende. Dette sikres ved den faste centrale mønster-området, den lukkede skulder mønster og yderligere hævede områder inden slidbanemønster blokke. Dækket tilbyder derfor fremragende håndtering og meget gode bremseegenskaber på tørre vejbaner. Kort bremselængde på våde vejbaner er sikret af den meget siped mønster, hvilket øger grebet ved hjælp af forbedrede vandressourcer forskydning mellem blokkene og vejbanen. Højt kilometertal og et højt kørekomfort.
Den løbende lukket skulder mønster skaber en barriere mod dækstøj produceret i midten af slidbanemønster. Et højt niveau af kørekomfort er derfor garanteret takket være reduceret støj. Den flade dæk kontur letter en jævn fordeling af trykket mellem dæk og vejbelægning. Dette fører til høje kilometertal. Fremragende trækkraft i lyset off-road brug. Den meget siped mønster skaber mange greb vinkler. Disse garanti fremragende trækkraft i lyset off-road brug.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
ContiCrossContact LX 2 tyre review
Gennemsnit af 128 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
13.227
02.09.2015frajens laursen gode dæk at køre med
24.09.2014fraYusuf Biltekin jeg har brugt Michelin før
09.11.2013fraTue Ingeberg Et godt dæk, også til off Road light kørsel. Dækket kommer til kort i tung våd leret mudder.