Kunde Support (Mo–Fr: 7–22):
+45 (0) 89884201
Bemærk venligst : Dækkene leveres uden fælge
( Fælgen på billedet er kun vejledende. )

Continental ContiSportContact 5 SSR
225/45 R17 91W MOE, runflat

Dækstørrelse
225/45 R17 91W  Lav om 
tilgængelighed
Lagervare
Dæktype
Sommerdæk So
Hastighed
W: Godkendt op til 270 km/h
EAN
4019238455083
Artikelnummer
R-196482
Dæk mærkning
E B 71 dB
Ofte købt sammen:
  • Total pris:
    3.518,49 kr
    1 x Continental ContiSportContact 5 SSR 225/45 R17 91W MOE, runflat =
    803,00 kr
    1 x Castrol 5 Liter Kanister =
    306,49 kr
803,00 kr
Pris per post incl. moms
Gratis fragt*
Levering: 2-5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik***
Cirka 1.000 monteringspartnere
  • Beskrivelse
  • EU-dækmærke:

Ubegrænset køreglæde takket være fremragende greb. Det nye ContiSportContact 5 - Kontrol har aldrig været mere sporty.

Med lanceringen af ContiSportContact™ 5, har Continental udviklet et dæk, der er velegnet til SUV'er og biler med sporty køreegenskaber. Med denne nye udvikling har Continental's ingeniører gjort betydelige fremskridt sammenlignet med den populære forgænger ContiSportContact™ 3:

  • Kortere bremselængde under alle vejrforhold
  • Fremragende vejgreb og sikkerhed ved sving
  • Reduceret brændstofforbrug og højt kilometertal

Ovenstående er gjort muligt på grund af en ny gummiblanding, der fokuserer på maksimal kraftoverførsel og giver lav rullemodstand under normal kørsel. Gummiblandingen, der bærer navnet 'BlackChilli', udnytter de forskellige energier i dækket til at opnå sine specielle egenskaber. Til højtydende biler i luksusklassen. High-performance dæk med enestående håndtering og kontrol. Continental kan tilbyde førsteklasses dæk udviklet i Tyskland med optimale bremseegenskaber og størst mulig sikkerhed. Ved hjælp af vores Black Chilli-teknologi opnår du et godt vejgreb samt god håndtering og sikkerhed i sving. Varmt anbefalet af Auto Bild i deres test af sommerdæk 2014 (størrelser testet: 225/50 R 17 W/Y).

Fordele:

  • Kortere bremselængde under alle vejrforhold
  • Fremragende vejgreb og sikkerhed ved sving
  • Reduceret brændstofforbrug og højt kilometertal

SSR dæk tilbyder forskellige fordele Statistik set punktere man ikke ofte. Skulle det dog ske, kan det let blive besværligt, uhyggeligt eller sågar farligt. Det kunne ske om natten, når det regner, på meget befærdede veje, ude på landet eller i en tunnel. I disse tilfælde er det betrykkende at vide at ens køretøj er udstyret med SSR dæk samt et elektronisk lufttrykssystem, begge er i forbindelse med computeren i bilen, som straks meddeler chaufføren om dækkets tilstand. I disse moderne biler er der ingen reservehjul eller donkraft. Dette sparer både plads og vægt og dermed også brændstof.

Den Europæiske Dæk Label

Introduktion
Siden den 1. november, 2012 alle dæk fremstillet efter 1. juli 2012 skal vise den europæiske dæk mærkning.

Fordele
Den Europæiske Union har udviklet denne nye bestemmelse til fremme af økonomisk og økologisk effektivitet og sikre trafiksikkerheden.

Ulemper Denne dæk mærkning kan give overblik og give kunden større gennemsigtighed, men det dækker kun tre kriterier. for en omfattende evaluering af et dæk, men langt flere ydeevner er relevante. Især i søgningen efter egnede vinterdæk testresultaterne fra forskellige test institutioner såsom ADAC er langt strengere.

Vi vil gerne påpege, at det er producenten, som mærker dækket og giver os disse oplysninger. Hvis du ikke finde etikettens værdier, enten producenten ikke underrettet os om etiketten, eller produktet er fremstillet inden juli 2012. Inden denne dato,var dæk endnu ikke var forpligtet til at foretage en mærkning, så i nogle tilfælde er det muligt at købe et dæk uden EU mærkningen.

Symboler
Dækkene er klassificeret i form af tre ydeevner :
• brændstofeffektivitet ( bogstaverne A til G )
• vådgreb ( bogstaverne A til G )
• Ekstern støj

Handle
Endelig er det føreren, der bestemmer brændstofforbruget. For at reducere dette på lang sigt, ved at være forsigtig under acceleration kan chaufføren blive mere brændstofeffektiv og miljøbevidst.

Regelmæssigt kontrolleret dæktryk hjælper med at forbedre rullemodstand, reducerer energitab og understøtter optimal vedhæftning i våde forhold. For at mindske risikoen for ulykker og sikre din og sikkerheden for andre trafikanter, hold altid en rimelig afstand.

Mere information: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Vælg fra vores store online udvalg eller bede os om råd. Vores eksperter er glade for at hjælpe dig med at vælge de rette dæk fra vores omfattende sortiment af produkter.

brændstofeffektivitet

Klassificeringen i form af brændstofeffektivitet er opdelt i syv klasser, fra A- klassen ( det højeste ) til G - klasse ( den laveste ). Et dæk i A- klassen bruger 0,1 liter mindre ved 100 km end et dæk i B - klassen. Et væsentlig komponent til brændstof effektivitet er den rullemodstand eller rullende friktion.

rullemodstand
Rullemodstanden er den kraft, der er imod bevægelse. Det er dannet, for eksempel, når et hjul ruller. rullemodstand afhænger ikke kun af geometrien, men også på egenskaberne af materialet.

Gennemsnit Gennemsnitlig værdi er mellem C - E. Klasse D anvendes ikke.

vådgreb

Det viser, hvor effektiv køretøjet kan bremse på våde veje. Vådgreb er en vigtig funktion, især med sommerdæk. Klasse A har den højeste sikkerhed og den korteste bremselængde. Klasse F har lav sikkerhed og den længste bremselængde.

De våde grip klasser er baseret på test kørsel på våde veje med en hastighed på ca. 80 km / t. Forskellen mellem den bremselængde af dækkene er 3-5 fod per klasse. For eksempel, er forskellen i bremselængde mellem klasse A og klasse F er op til 18 meter.

Gennemsnit Den gennemsnitlige værdi af dækkene er mellem klasse B - E. Klasse D og G anvendes ikke.

Dæk Støj

Symbolet angiver den rullestøj i decibel og som en 3 klasse lydbølge symbol for at afklare, om dækket kan holde det anbefalede niveau. udvendig Rullestøj svarer ikke til støjen inde i kabinen.

Et konstant lyd niveau over 80 decibel kan forårsage sundhedsproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de dårligste resultater. Det er de dæk, der overskrider den maksimale grænse for godkendelse. Et symbol på 2 lydbølger har støjniveau, der svarer til den godkendte lydniveau. Dæk, der er markeret med en lydbølge er over tre decibel mere stille end godkendelsen

Ubegrænset køreglæde takket være fremragende greb. Det nye ContiSportContact 5 - Kontrol har aldrig været mere sporty.

Med lanceringen af ContiSportContact™ 5, har Continental udviklet et dæk, der er velegnet til SUV'er og biler med sporty køreegenskaber. Med denne nye udvikling har Continental's ingeniører gjort betydelige fremskridt sammenlignet med den populære forgænger ContiSportContact™ 3:

  • Kortere bremselængde under alle vejrforhold
  • Fremragende vejgreb og sikkerhed ved sving
  • Reduceret brændstofforbrug og højt kilometertal

Ovenstående er gjort muligt på grund af en ny gummiblanding, der fokuserer på maksimal kraftoverførsel og giver lav rullemodstand under normal kørsel. Gummiblandingen, der bærer navnet 'BlackChilli', udnytter de forskellige energier i dækket til at opnå sine specielle egenskaber. Til højtydende biler i luksusklassen. High-performance dæk med enestående håndtering og kontrol. Continental kan tilbyde førsteklasses dæk udviklet i Tyskland med optimale bremseegenskaber og størst mulig sikkerhed. Ved hjælp af vores Black Chilli-teknologi opnår du et godt vejgreb samt god håndtering og sikkerhed i sving. Varmt anbefalet af Auto Bild i deres test af sommerdæk 2014 (størrelser testet: 225/50 R 17 W/Y).

Fordele:

  • Kortere bremselængde under alle vejrforhold
  • Fremragende vejgreb og sikkerhed ved sving
  • Reduceret brændstofforbrug og højt kilometertal

SSR dæk tilbyder forskellige fordele Statistik set punktere man ikke ofte. Skulle det dog ske, kan det let blive besværligt, uhyggeligt eller sågar farligt. Det kunne ske om natten, når det regner, på meget befærdede veje, ude på landet eller i en tunnel. I disse tilfælde er det betrykkende at vide at ens køretøj er udstyret med SSR dæk samt et elektronisk lufttrykssystem, begge er i forbindelse med computeren i bilen, som straks meddeler chaufføren om dækkets tilstand. I disse moderne biler er der ingen reservehjul eller donkraft. Dette sparer både plads og vægt og dermed også brændstof.

*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.
***Kompletdæk og fælge er ikke omfattet af gratis levering (9,90 EURO per dæk/fælg).
x
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok