Mobilt liv med sikkerhed. Til erindring om en sikker og fornøjelig ferie med camperen.
Moderne campere er hi-tech køretøjer, der gør drømmen om en mobil ferietur til en realitet. Kravene til camperens køreegenskaber er derfor høje, og det sætter især døkkene i fokus.
Vanco™ Camper dækkene opfylder kravene fra de fabrikker der produceres campingvogne, pressen og ejerne af campingvognene. De opfylder de specielle standarder der stilles til dæk i standarden„CP“ (Camping Pneu).
Konceptet for Vanco™ Camper er at benytte den længe, velgennemprøvede Vanco teknik, optimere egenskaberne for at imødekomme specifikke krav fra brnachen samt opfylde behovene hos brugerne af campingvognene.
Stabilitet og vejgreb til beboelsesvogne. Continental kan tilbyde førsteklasses dæk udviklet i Tyskland med optimale bremseegenskaber og størst mulig sikkerhed. Ekstra kørselsstabilitet til bag-tunge autocampere. Førende bilproducenter, herunder f. eks. af modellerne Fiat Ducato, Renault Master og Ford Transit, har tillid til mærket.
Tekniske detaljer
CP mærkningen er en karakteristik for varevognsdæk der er godkendt til campingvogne (CP=Camping Pneu)
Speciel gummiblanding der øger vejgrebet på våde overflader
Forstærket bælte og karkassedesign resulterer i højere modstandsdygtighed mod skader, overbelastning og andre påvirkninger
Høj kvalitets inner-liner sikrer lufttæthed og lang holdbarhed
Stiff sidewall construction for stronger transverse support for loaded rear axles
Stivheden i konstruktionen af sidevæggen afhjælper belastningen på bagakslerne.
Highlights
Høje sikkerhedskrav til camperens udstyr
Robust konstruktion de sikrer holdbarheden i ufremkommelige camping områder
Reduceret bremseafstand på våde overflader
Ekstra kørselsstabilitet til baghjulstrukne campere
Langt interval mellem service, da dækkenes lyfttryk konstant ligger lidt over minimumstrykket
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.