Gør vinteren til en sikker oplevelse. Ekseptionel på alle områder. Maksimal sikkerhed i alt slags vintervejr til kompakt og mellemklasse biler.
Cool Chili sikrer maksimale bremseegenskaber i alt slags vintervejr. Den nyudviklede Cool Chilli teknologi med optimeret Silica blanding sikrer fremragende vådgreb i vådt føre, og forbedrer dermed bremseevnen betydeligt. WinterContact TS 860 forbliver endvidere fleksibel i alt slags vintervejr, og overfører bremsekræfterne sikkert til våde, is- og snebelagte veje.
Liquid Layer Drainage reducerer bremselængden på frost- og isbelagte veje. Det nyudviklede lamel system hjælper med konstant at afvande dækkenes kontaktflade, og giver dermed en forbedret bremseevne på isglatte og frostdækkede veje. Denne specielle dræning eliminerer risikoen for forringede bremseegenskaber, der kan forårsages af smeltevand, og giver dermed en hurtigere opbremsning.
Snow Curve+ teknologien giver sikker kurvekørsel på snebelagte veje. Det nye WinterContact TS 860 styrker fæstning af dækket med de snedækkede veje ved hjælp af den nye Snow Curve+ teknologi. Idet sneen bliver komprimeret på mere end 1000 steder på profilen, giver det generelt et bedre greb - især i sving.
Continental leverer førsteklasses dæk med optimale bremseegenskaber og høj sikkerhed.
Cool Chili sikrer maksimale bremseegenskaber i alt slags vintervejr.
Passer perfekt til Audi A4, BMW series 3 og Mercedes Benz C-Class.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
WinterContactTS860 tyre review
Gennemsnit af 799 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
8.881
17.08.2021fraClaus Rabech Ingen støj , god bremse evne både på tør og våd vej
13.06.2021fraMartin Super godt dæk
Det kan varmt anbefales
13.04.2021fraDanni Nielsen Fine dæk, ingen problemer ud over et højt støjniveau. Men det er at forvente fra vinterdæk.
20.03.2021fraHenrik Nielsen Jeg kører friskt, og har gode erfaringer med dækkene.
Jeg føler dog alligevel at Conti har ændret compound i deres dæk. De virker hårdere end førhen.