Kunde Support (Mo–Fr: 7–22):
+45 (0) 89884201
Bemærk venligst : Dækkene leveres uden fælge
( Fælgen på billedet er kun vejledende. )

Dunlop Grandtrek AT 3
235/60 R16 100H

Dækstørrelse
235/60 R16 100H  Lav om 
tilgængelighed
Lagervare
Dæktype
Sommerdæk So
Hastighed
H: Godkendt op til 210 km/h
EAN
4038526310255
Artikelnummer
R-160015
Dæk mærkning
E E 73 dB
Kundebedømmelser
(25)
Ofte købt sammen:
  • Total pris:
    2.906 kr
    1 x Dunlop Grandtrek AT 3 235/60 R16 100H =
    650 kr
    1 x Castrol 5 Liter Kanister =
    306 kr
650 kr
Pris per post incl. moms
Gratis fragt*
Levering: 2-5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik***
Cirka 1.000 monteringspartnere

Unik ydeevne i al slags terræn

  • Fremragende vejgreb på vej og i terræn
  • Lavt støjniveau
  • Ideelt til tunge 4x4-køretøjer

Fremragende vejgreb på vej og i terræn. Grandtrek AT3 er et 4x4-dæk til al terræn, som bekvemt klarer forholdene på vej og i terræn. Den lige midterribbe er med til at give gode køreegenskaber og stor stabilitet ved høj hastighed. Længere holdbarhed Dækket har en fladere slidbaneprofil, så trykket fordeles jævnt hen over kontaktfladen, hvilket sikrer et mere ensartet slid og en længere dæklevetid.

Lavt støjniveau. Dækkets 2-i-1-skulderblokmønster mindsker dækstøjen og er med til at bevare vejgrebet på vej og i terræn. En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder. Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Den Europæiske Dæk Label

Introduktion
Siden den 1. november, 2012 alle dæk fremstillet efter 1. juli 2012 skal vise den europæiske dæk mærkning.

Fordele
Den Europæiske Union har udviklet denne nye bestemmelse til fremme af økonomisk og økologisk effektivitet og sikre trafiksikkerheden.

Ulemper Denne dæk mærkning kan give overblik og give kunden større gennemsigtighed, men det dækker kun tre kriterier. for en omfattende evaluering af et dæk, men langt flere ydeevner er relevante. Især i søgningen efter egnede vinterdæk testresultaterne fra forskellige test institutioner såsom ADAC er langt strengere.

Vi vil gerne påpege, at det er producenten, som mærker dækket og giver os disse oplysninger. Hvis du ikke finde etikettens værdier, enten producenten ikke underrettet os om etiketten, eller produktet er fremstillet inden juli 2012. Inden denne dato,var dæk endnu ikke var forpligtet til at foretage en mærkning, så i nogle tilfælde er det muligt at købe et dæk uden EU mærkningen.

Symboler
Dækkene er klassificeret i form af tre ydeevner :
• brændstofeffektivitet ( bogstaverne A til G )
• vådgreb ( bogstaverne A til G )
• Ekstern støj

Handle
Endelig er det føreren, der bestemmer brændstofforbruget. For at reducere dette på lang sigt, ved at være forsigtig under acceleration kan chaufføren blive mere brændstofeffektiv og miljøbevidst.

Regelmæssigt kontrolleret dæktryk hjælper med at forbedre rullemodstand, reducerer energitab og understøtter optimal vedhæftning i våde forhold. For at mindske risikoen for ulykker og sikre din og sikkerheden for andre trafikanter, hold altid en rimelig afstand.

Mere information: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Vælg fra vores store online udvalg eller bede os om råd. Vores eksperter er glade for at hjælpe dig med at vælge de rette dæk fra vores omfattende sortiment af produkter.

brændstofeffektivitet

Klassificeringen i form af brændstofeffektivitet er opdelt i syv klasser, fra A- klassen ( det højeste ) til G - klasse ( den laveste ). Et dæk i A- klassen bruger 0,1 liter mindre ved 100 km end et dæk i B - klassen. Et væsentlig komponent til brændstof effektivitet er den rullemodstand eller rullende friktion.

rullemodstand
Rullemodstanden er den kraft, der er imod bevægelse. Det er dannet, for eksempel, når et hjul ruller. rullemodstand afhænger ikke kun af geometrien, men også på egenskaberne af materialet.

Gennemsnit Gennemsnitlig værdi er mellem C - E. Klasse D anvendes ikke.

vådgreb

Det viser, hvor effektiv køretøjet kan bremse på våde veje. Vådgreb er en vigtig funktion, især med sommerdæk. Klasse A har den højeste sikkerhed og den korteste bremselængde. Klasse F har lav sikkerhed og den længste bremselængde.

De våde grip klasser er baseret på test kørsel på våde veje med en hastighed på ca. 80 km / t. Forskellen mellem den bremselængde af dækkene er 3-5 fod per klasse. For eksempel, er forskellen i bremselængde mellem klasse A og klasse F er op til 18 meter.

Gennemsnit Den gennemsnitlige værdi af dækkene er mellem klasse B - E. Klasse D og G anvendes ikke.

Dæk Støj

Symbolet angiver den rullestøj i decibel og som en 3 klasse lydbølge symbol for at afklare, om dækket kan holde det anbefalede niveau. udvendig Rullestøj svarer ikke til støjen inde i kabinen.

Et konstant lyd niveau over 80 decibel kan forårsage sundhedsproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de dårligste resultater. Det er de dæk, der overskrider den maksimale grænse for godkendelse. Et symbol på 2 lydbølger har støjniveau, der svarer til den godkendte lydniveau. Dæk, der er markeret med en lydbølge er over tre decibel mere stille end godkendelsen

Dunlop Grandtrek AT 3 tyre review

Gennemsnit af 25 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 425.700

Unik ydeevne i al slags terræn

  • Fremragende vejgreb på vej og i terræn
  • Lavt støjniveau
  • Ideelt til tunge 4x4-køretøjer

Fremragende vejgreb på vej og i terræn. Grandtrek AT3 er et 4x4-dæk til al terræn, som bekvemt klarer forholdene på vej og i terræn. Den lige midterribbe er med til at give gode køreegenskaber og stor stabilitet ved høj hastighed. Længere holdbarhed Dækket har en fladere slidbaneprofil, så trykket fordeles jævnt hen over kontaktfladen, hvilket sikrer et mere ensartet slid og en længere dæklevetid.

Lavt støjniveau. Dækkets 2-i-1-skulderblokmønster mindsker dækstøjen og er med til at bevare vejgrebet på vej og i terræn. En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder. Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.
***Kompletdæk og fælge er ikke omfattet af gratis levering (9,90 EURO per dæk/fælg).
x
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok