Dunlop
Bemærk venligst : Dækkene leveres uden fælge
( Fælgen på billedet er kun vejledende. )
Dunlop

Dunlop SP QuattroMaxx 255/40 R19 100Y XL RO1

Dunlop

Dunlop SP QuattroMaxx 255/40 R19 100Y XL RO1

Dunlop - Internationaler dækproducent. Et kvalitetsprodukt i den højere prisklasse.

Dækstørrelse
255/40 R19 100Y XL RO1 
tilgængelighed:
Lagervare
Dæktype:
SommerdækSo
Hastighed:
Y: Godkendt op til 300 km/h
EAN:
3188649812707
Artikelnummer:
R-224030
Dæk mærkning:
DEX:
Kundebedømmelser:
(1)
EU
European Production
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
1.122 kr
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Kundebedømmelser
  • Tekniske specifikationer

Sportslig præcision og køreglæde til højtydende SUV'er.

  • Enestående feedback fra vejen
  • Styrepræcision med DuPont™ Kevlar®
  • Godt vejgreb i vådt og tørt føre
  • Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning

Suveræn vejfeedback med Touch-teknologi. Dunlop SP QuattroMaxx anvender Dunlops Touch-teknologi, der giver en øget grad af feedback fra vejen. Resultatet er en mere behagelig køreoplevelse med god respons. Styrepræcision med DuPont™ Kevlar® Sidevæggene på SP QuattroMaxx er forstærket med DuPont™ Kevlar® for at sikre præcis styrerespons og stabilitet ved kurvekørsel. Godt vejgreb i vådt og tørt føre Dual Silica-blandingen giver fremragende vejgreb og bremseevne under både tørre og våde vejrforhold. Blandingen er også meget slidstærk, hvilket betyder et højere kilometertal mellem dækskift.

Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning. De dybe og brede riller i dækkets slidbane sørger for, at vandet hurtigt ledes bort og sikrer, at du har optimal kontrol i ekstremt vådt føre. Asymmetrisk slidbanedesign med variabel kontakt med underlaget forhindrer effektivt akvaplaning. Den kraftige skulderblok sikrer hurtig og turbulensfri bortledning af vand i kombination med fremragende stabilitet i sving. Fordele Effektiv forebyggelse af akvaplaning, forbedret kontakt med vejen, forbedret stabilitet i sving og mere præcis styring.

Specialdesignet vulstfæstningssystem. Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen, større stabilitet og præcision.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

Variabel kontakt med underlaget. Asymmetrisk slidbanedesign med variabel kontakt med underlaget forhindrer effektivt akvaplaning. Den kraftige skulderblok sikrer hurtig og turbulensfri bortledning af vand i kombination med fremragende stabilitet i sving.Fordele Effektiv forebyggelse af akvaplaning, forbedret kontakt med vejen, forbedret stabilitet i sving og mere præcis styring.

Asymmetrisk slidbanedesign. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Fladere slidbaneprofil. Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring, reduceret slid på hæl og tå, fremragende stabilitet i sving og præcision, optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Dobbelt silikablanding. Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, fremragende styring på sommer og efterårsveje, stærkt greb, modstandsdygtig overfor slitage.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.

Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel

Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.

Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.

Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.

Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.

SP Quattromaxx tyre review

Gennemsnit af 47 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 13.135
Mærke Dunlop
Model SP QuattroMaxx
Dimension 255/40 R19 100Y XL RO1
Bredde 255
Dækkets profil 40
Construction type R
Dækstørrelse 19
Belastningsindex 100
Hastighedsindeks (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.

Nyhedsbrev

Vær den første til at høre om nye produkter, eksklusive tilbud og kampagner. Tilmeld dig nu nyhedsbrevet fra Tirendo.dk og få

5 € rabat på dit næste dækkøb.

Ordreværdi mindst 150 €. Kan kun benyttes en gang.


Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, byde på sociale netværk funktioner og til analyse af trafik. Derudover giver vi partnere for sociale netværk, reklamer og analysepartnere information om hvordan du bruger vores hjemmeside. Hvis du ønsker at fortsætte med brug af vores hjemmeside, giver du samtykke til vores cookies.