SP Winter Response
Dunlop
Bemærk venligst : Dækkene leveres uden fælge
( Fælgen på billedet er kun vejledende. )
Dunlop

Dunlop SP Winter Response 175/70 R13 82T

Dækstørrelse: 175/70 R13 82T  Lav om 
tilgængelighed: Lagervare
Dæktype: VinterdækWi
M+S kendetegnet
med sneflokkesymbol
Hastighed: T: Godkendt op til 190 km/h
EAN: 5452000451026
Artikelnummer: R-240135
Dæk mærkning: Rullemodstand E vådt greb C Støjniveauer 67dB
Kundebedømmelser:
(852)
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
kun
430 kr
Pris per post incl. moms
Gratis fragt*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dages returret***
Cirka 1.000 monteringspartnere
Ofte købt sammen:
  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Kundebedømmelser
  • Tekniske specifikationer

Afbalancerede køreegenskaber på vådt og sne- og isglat underlag.

Fremragende vejgreb på sne Enestående vejgreb i koldt vejr Fremragende feedback fra vejen. Afbalancerede køreegenskaber på vådt og sne- og isglat underlag. SP Winter Response opfylder alle de forskellige krav til vinterkørsel. Det asymmetriske mønster betyder, at bestemte områder af dækket har bestemte opgaver, hvilket giver velafbalancerede køreegenskaber på vådt og sne- og isglat underlag. Fremragende vejgreb på sne Sikker kørsel i kraftigt snevejr. Slidbanen har to typer lameller, der fungerer sammen og er med til at sørge for godt vejgreb, bremseevne og kurvekørsel på sne.

Fremragende vejgreb i koldt vejr SP Winter Response anvender en slidbaneblanding med et højt silicaindhold, så elasticiteten bevares ved lave temperaturer, og derved øges vejgrebet på is og sne. Suveræn feedback fra vejen Ved kørsel på glatte vinterveje er det afgørende, at du får den rigtige feedback fra din bil. SP Winter Response anvender Dunlops Touch-teknologi, der omfatter en række avancerede egenskaber, som giver dig bedre føling med vejoverfladen. Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen. Fordele Forbedret feedback fra vejen, større stabilitet og præcision.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder. Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Asymmetrisk slidbanedesign. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Multi Blade System. Kørselsforholdene kan variere kraftigt om vinteren. Fra koldt og tørt til sne eller slud – disse forhold stiller store krav til dækkene. Dunlops Multi Blade-system takler denne udfordring med forskellige lameltyper til forskellige forhold på vintervejene.Fordele Ensartede køreegenskaber ved forskellige vinterlige vejrtyper.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

EU dækmarkering og effektivitetsklasse

Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.

Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm.
Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.

Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne.
Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.

Dunlop SP Winter Response tyre review

Gennemsnit af 852 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 6.899.496
Mærke Dunlop
Sæson
Model SP Winter Response
Dimension 175/70 R13 82T
Bredde 175
Dækkets profil 70
Construction type R
Dækstørrelse 13
Belastningsindex 82
Hastighedsindeks (T)
With/Without Valve (TT/TL) With tube
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.
***Kompletdæk og fælge er ikke omfattet af gratis levering (9,90 EURO per dæk/fælg).
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok