Dunlop
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Dunlop

Dunlop SP Winter Sport 4D 205/55 R16 91H, MO

Dunlop

Dunlop SP Winter Sport 4D 205/55 R16 91H, MO

Dunlop - Internationaler dækproducent. Et kvalitetsprodukt i den højere prisklasse.

Dækstørrelse
205/55 R16 91H, MO 
tilgængelighed:
Begrænset antal
Dæktype:
VinterdækWi
M+S kendetegnet
med sneflokkesymbol
Hastighed:
H: Godkendt op til 210 km/h
EAN:
5452000421227
Artikelnummer:
R-246054
Dæk mærkning:
Test results:
Auto Zeitung
auto motor und sport
auto-motor-i-sport.pl
Kundebedømmelser:
(1)
EU
European Production
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
1.029 kr
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Test results
  • Kundebedømmelser
  • Tekniske specifikationer

Enestående ydeevne på vinterveje

Forbedret vejgreb på sne og is Kontrol og vejgreb i vådt vejr Brændstoføkonomisk design Enestående ydeevne på vinterveje SP Winter Sport 4D giver enestående styre- og bremseevner i vinterforhold til biler med stor ydeevne. Med et unikt slidbanedesign kombineret med materialer der sikrer enestående vejgreb er dette dæk designet til optimal kontrol på sne og is og vådt og tørt underlag. Forbedret vejgreb på sne og is Det unikke slidbanemønster betyder, at et stort antal bidende kanter kommer i kontakt med vejen, hvilket giver forbedret vejgreb på sne og is.

De dybe riller til sne griber fat i overfladen og giver ekstra vejgreb ved acceleration, bremsning og kørsel op ad bakke. Kontrol og vejgreb i vådt vejr Til dage når vejene våde eller tøende, har SP Winter Sport 4D retningsbestemte riller, designet til at bortlede vand hurtigt og forhindre akvaplaning. Materialeblandingen er optimeret for at sikre korte bremselængder på våde veje. Brændstoføkonomisk design Med dets letvægtskonstruktion og -materialer, behøver SP Winter Sport 4D mindre energi for at rulle, hvilket betyder lavere brændstofomkostninger og CO2- udledninger fra dine køreture. Multi Blade System Kørselsforholdene kan variere kraftigt om vinteren. Fra koldt og tørt til sne eller slud – disse forhold stiller store krav til dækkene. Dunlops Multi Blade-system takler denne udfordring med forskellige lameltyper til forskellige forhold på vintervejene. Fordele Ensartede køreegenskaber ved forskellige vinterlige vejrtyper.

Specialdesignet vulstfæstningssystem Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen, større stabilitet og præcision.

Directional Tread Design Directional Tread Design er skabt til de kolde, våde morgener. Det tvinger vandet ind mellem rillerne. Vandet ledes hurtigt væk fra dækkets overflade, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning.Fordele Reduceret risiko for akvaplaning.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)Med Dunlop RunOnFlat Technology er det muligt at fortsætte kørslen op til 80 km efter en punktering. RunOnFlat-dæk benytter forstærkede sider, der gør at dækket bevarer sin mobilitet, selv efter et komplet tab af lufttryk.Sikkerhedsbemærkning Dunlop RunOnFlat-dæk må kun monteres på biler, der er designet til run flat-dæk og er udstyret med et fungerende advarselssystem til tryktab, f.eks. Dunlop WARNAIR. En maksimal distance på 80 km og en maksimal hastighed på 80 km/t må ikke overskrides. Se bilens manual, da producentens råd til en specifik model kan variere. Silica-Plus dækmateriale En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, stærkt greb i våde og kolde vejrforhold, lav slitage.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

4D Sipe-system. Med 4D Sipe-systemet er mønstret delt op i en række blokke, der øger friktionen og stabiliteten i sving. Systemet giver fremragende sidegreb i sne.Fordele Fremragende svingegenskaber, selv i sne.

V-form riller. V-formede riller i kombination med slidbanens standardriller skaber et fint netværk, der samler sne i slidbanen. Denne sne-på-sne-kontakt forbedrer vejgrebet..Fordele Avancerede køreegenskaber i sne.

Fladere slidbaneprofil. Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring, reduceret slid på hæl og tå, fremragende stabilitet i sving og præcision, optimalt vejgreb i tørt føre.

Multi Blade System. Kørselsforholdene kan variere kraftigt om vinteren. Fra koldt og tørt til sne eller slud – disse forhold stiller store krav til dækkene. Dunlops Multi Blade-system takler denne udfordring med forskellige lameltyper til forskellige forhold på vintervejene.Fordele Ensartede køreegenskaber ved forskellige vinterlige vejrtyper.

Funktionelle polymerer. Funktionelle polymerer i slidbanesammensætningen giver forbedrede køreegenskaber ved lave temperaturer og forbedrer dermed vejgrebet i det kolde vintervejr.Fordele Fremragende vejgreb ved lave temperaturer.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Business Reviews
Profile:SP Winter Sport 4D
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
09/2014 Auto Zeitung 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Der Dunlop WinterSport 4D ist stark beim Bremsen, im Schnee bleibt er unauffällig.
09/2014 auto motor und sport 205/55 R16 91H, MO Recommendable
Stärke: Fehlerverzeihendes, sicheres Fahrverhalten mit hohem Brems-und Seitenführungspotential, breitem Grenzbereich und guter Fahrzeugbalance auf Schnee. Auf Nässe gut kontrollierbar, auch auf trockenem Asphalt ohne nennenswerte Schwächen. Schwäche: Etwas erhöhter Rollwiderstand, Abrollgeräusch mit leichtem Singen bis Tempo 80.
11/2013 auto-motor-i-sport.pl 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Mocne : Krótkie drogi hamowania na mokrej drodze ina +#347,niegu, du+#380,a przyczepno+#347,+#263,, pewne zachowanie na mokrym.Os+#322,abia+#263, : Przeci+#281,tne zachowanie podczas aquaplaningu.
12/2012 ANWB.nl 205/55 R16 91H, MO Recommendable
Band met zeer goed op elkaar afgestemde eigenschappen.Goed tot zeer goed op alle veiligheidsrelevante testcriteria.
10/2012 Stiftung Warentest 205/55 R16 91H, MO Recommendable
09/2012 AUTO BILD 205/55 R16 91H, MO Recommendable
09/2012 TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 205/55 R16 91H, MO Recommendable
+ sehr ausgewogener Reifen+ gut in allen sicherheits-relevanten Disziplinen
09/2012 ADAC 205/55 R16 91H, MO Recommendable
sehr ausgewogener Reifenbesonders gut auf Nässegut auch auf Schnee
09/2012 auto motor und sport 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Kurze Bremswege beiNässe und Schnee, hohesGripniveau sicheres Verhaltenbei Nässe.Durchschnittliche Aqua+#956,laningleistung.
09/2012 Auto Zeitung 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
09/2012 AUTOStraßenverkehr 205/55 R16 91H, MO Recommendable
Bei Schnee und Nässe kurze Bremswege,hohes Gripniveuu und sehr sicheresFahrverhalten bei nasser Strasse.Durchschnittliche Aquaplaningleistungenund verzögerunge bei Trockenheit,relativ hoher Preis.
09/2012 ÖAMTC 205/55 R16 91H, MO Recommendable
sehr ausgewogener Reifensehr gut beim Kraftstoffverbrauchgut auf trockener Fahrbahngut bei Nässegut auf Schnee
09/2011 AUTOStraßenverkehr 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
09/2011 ACE Auto Club Europa 205/55 R16 91H, MO Highly recommended

Sicherheit, Winter

  • Bremsen auf Schnee Pkt. 23/25
  • Traktion auf Schnee Pkt. 25/25
  • Handling auf Schnee Pkt. 14/15
  • Handling (subjektiv) auf Schnee Pkt. 15/15
Kapitelwertung 77 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, nass

  • Bremsen, nass Pkt. 27/30
  • Handling, nass Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) nass Pkt. 18/20
  • Aquaplaning, längs Pkt. 7/10
  • Aquaplaning, quer Pkt. 5/10
Kapitelwertung 66 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, trocken

  • Bremsen, trocken Pkt. 18/20
  • Handling, trocken Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) trocken Pkt. 18/20
Kapitelwertung 45 Punkt von 50 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

Wirtschaftlichkeit/Umwelt

  • Vorbeifahrgeräusch Pkt. 9/10
  • Rollwiderstand Pkt. 14/20
  • ungefährer Preis für 4 Reifen Pkt. 4/10
Kapitelwertung 27 Punkt von 40 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

09/2011 auto motor und sport 205/55 R16 91H, MO Highly recommended

Positiv:Ausgewogene Fahreigenschaften unter allen Bedingungen, kurzer Nassbremsweg, guter Komfort, wenig Abrollgeräusch.

Negativ:Schneetraktion nicht optimal.

09/2011 Auto Zeitung 205/55 R16 91H, MO Highly recommended
Der neue Dunlop fährt unter allen Bedingungen stets sicher und sportiv
09/2011 GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung mbH 205/55 R16 91H, MO Highly recommended

Sicherheit, Winter

  • Bremsen auf Schnee Pkt. 23/25
  • Traktion auf Schnee Pkt. 25/25
  • Handling auf Schnee Pkt. 14/15
  • Handling (subjektiv) auf Schnee Pkt. 15/15
Kapitelwertung 77 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, nass

  • Bremsen, nass Pkt. 27/30
  • Handling, nass Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) nass Pkt. 18/20
  • Aquaplaning, längs Pkt. 7/10
  • Aquaplaning, quer Pkt. 5/10
Kapitelwertung 66 Punkt von 80 möglichen Punkten

Sicherheit, trocken

  • Bremsen, trocken Pkt. 18/20
  • Handling, trocken Pkt. 9/10
  • Handling (subjektiv) trocken Pkt. 18/20
Kapitelwertung 45 Punkt von 50 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

Wirtschaftlichkeit/Umwelt

  • Vorbeifahrgeräusch Pkt. 9/10
  • Rollwiderstand Pkt. 14/20
  • ungefährer Preis für 4 Reifen Pkt. 4/10
Kapitelwertung 27 Punkt von 40 möglichen Punkten

Gesamtwertung 215 Punkt von 250 möglich Punkten

SPWINTERSPORT4D tyre review

Gennemsnit af 2 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 20.000
18.12.2019 fra Morten
Fantastisk dæk. Det bedste vinterdæk jeg nogensinde har haft. Mere støjsvag end flere sommerdæk jeg har kørt med. Der kun brændstofforbruget der trækker lidt ned.
Se flere anmeldelser
Mærke Dunlop
Model SP Winter Sport 4D
Dimension 205/55 R16 91H, MO
Bredde 205
Dækkets profil 55
Construction type R
Dækstørrelse 16
Belastningsindex 91
Hastighedsindeks (H)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.