Dunlop
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Dunlop

Dunlop Sport BluResponse 205/55 R16 91W

Dunlop

Dunlop Sport BluResponse 205/55 R16 91W

Dunlop - Internationaler dækproducent. Et kvalitetsprodukt i den højere prisklasse.

Dækstørrelse
205/55 R16 91W 
tilgængelighed:
Lagervare
Dæktype:
SommerdækSo
Hastighed:
W: Godkendt op til 270 km/h
EAN:
3188649819263
Artikelnummer:
R-231972
Dæk mærkning:
DEX:
Test results:
ADAC
ANWB.nl
ÖAMTC
EU
European Production
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
669 kr
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Test results
  • Tekniske specifikationer
  • VIDEO

Helt nye High-Performance dæk for kompakt og mid-size køretøjer. Det specielle design kombinerer dynamisk og effektive, og derved kortere bremselængde, top vådt føre og reduceret rullemodstand.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

Variabel kontakt med underlaget. Asymmetrisk slidbanedesign med variabel kontakt med underlaget forhindrer effektivt akvaplaning. Den kraftige skulderblok sikrer hurtig og turbulensfri bortledning af vand i kombination med fremragende stabilitet i sving.Fordele Effektiv forebyggelse af akvaplaning, forbedret kontakt med vejen, forbedret stabilitet i sving og mere præcis styring.

Asymmetrisk slidbanedesign. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Fladere slidbaneprofil. Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring, reduceret slid på hæl og tå, fremragende stabilitet i sving og præcision, optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Business Reviews
Profile:Sport BluResponse
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
02/2013 ADAC 205/55 R16 91W Recommendable
Stärken sehr ausgewogen Bestnoten auf trockener und nasser Fahrbahn geringer Kraftstoffverbrauch
02/2013 ANWB.nl 205/55 R16 91W Recommendable
Band met zeer goed op elkaar afgestemde eigenschappen. Goed totzeer goed op alle veiligheidsrelevante testcriteria. Beste uit de testop droog en (samen met de Goodyear) op nat wegdek
02/2013 ÖAMTC 205/55 R16 91W Recommendable
sehr ausgewogener Reifen bester auf trockener Fahrbahn Bestnote bei Nässe sehr gut beim Kraftstoffverbrauch
Mærke Dunlop
Model Sport BluResponse
Dimension 205/55 R16 91W
Bredde 205
Dækkets profil 55
Construction type R
Dækstørrelse 16
Belastningsindex 91
Hastighedsindeks (W)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.