Dunlop
Bemærk venligst : Dækkene leveres uden fælge
( Fælgen på billedet er kun vejledende. )
Dunlop

Dunlop Sport Maxx Race 235/35 ZR19 (91Y) XL

Dunlop

Dunlop Sport Maxx Race 235/35 ZR19 (91Y) XL

Dunlop - Internationaler dækproducent. Et kvalitetsprodukt i den højere prisklasse.

Sæson:
Competition
Dækstørrelse
235/35 ZR19 (91Y) XL 
tilgængelighed:
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Dæktype:
SommerdækSo
Hastighed:
(Y): Godkendt over 301 km/h
EAN:
3188649817351
Artikelnummer:
R-232788
Dæk mærkning:
DEX:
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Tekniske specifikationer

Fremragende vejgreb i tørt føre – både på og uden for banen

  • Optimalt vejgreb i tørt føre og fremragende bremseegenskaber
  • Præcis styring og stabile køreegenskaber
  • Forbedret vejgreb i sving
  • Stabile køreegenskaber i vådt føre

Enestående vejgreb og bremseevne Med Sport Maxx Race kan du maksimere din ydeevne på banen. Racerdækblandingen med fremragende vejgreb, der stammer fra Dunlop Motorsports teknologien, sikrer en fremragende vedhæftning til vejen og en superb bremseevne. Dette dæk, der er optimeret til løb, er fuldt godkendt til brug på landevej. Præcis styring og stabile køreegenskaber Nyd den præcise styrerespons og den jævne kørsel. Sport Maxx Race anvender Hybrid Overlay-teknologi for at begrænse dækkets deformation ved høje hastigheder, hvilket forbedrer styring og stabilitet. Forbedret vejgreb ved kurvekørsel Slidbanen er forsynet med højvinklede ribber, hvilket øger den laterale stivhed, som igen giver bedre kontrol ved manøvrering i kurver.

Massive udvendige skulderblokke øger vejgrebet ved kurvekørsel. Pålidelig ydeevne i vådt føre Sport Maxx Race er optimeret til kørsel i tørt føre, men har også en god ydeevne på våde veje. Det asymmetriske slidbanemønster har fire indvendige riller, der sørger for, at vand hurtigt ledes bort, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre. Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Silica-Plus dækmateriale. En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, stærkt greb i våde og kolde vejrforhold, lav slitage.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

Asymmetrisk slidbanedesign. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Fladere slidbaneprofil. Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring, reduceret slid på hæl og tå, fremragende stabilitet i sving og præcision, optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Dobbelt silikablanding. Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, fremragende styring på sommer og efterårsveje, stærkt greb, modstandsdygtig overfor slitage.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.

Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel

Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.

Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.

Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.

Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.

Mærke Dunlop
Sæson Competition
Model Sport Maxx Race
Dimension 235/35 ZR19 (91Y) XL
Bredde 235
Dækkets profil 35
Construction type ZR
Dækstørrelse 19
Belastningsindex 91
Hastighedsindeks ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.

Nyhedsbrev

Vær den første til at høre om nye produkter, eksklusive tilbud og kampagner. Tilmeld dig nu nyhedsbrevet fra Tirendo.dk og få

5 € rabat på dit næste dækkøb.

Ordreværdi mindst 150 €. Kan kun benyttes en gang.


Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, byde på sociale netværk funktioner og til analyse af trafik. Derudover giver vi partnere for sociale netværk, reklamer og analysepartnere information om hvordan du bruger vores hjemmeside. Hvis du ønsker at fortsætte med brug af vores hjemmeside, giver du samtykke til vores cookies.