Kunde Support (Mo–Fr: 7–22):
+45 (0) 89884201
Bemærk venligst : Dækkene leveres uden fælge
( Fælgen på billedet er kun vejledende. )

Dunlop Sport Maxx RT
225/45 ZR18 95Y XL MO

Dækstørrelse
225/45 ZR18 95Y  Lav om 
tilgængelighed
Lagervare
Dæktype
Sommerdæk So
Hastighed
Y: Godkendt op til 300 km/h
EAN
5452000572820
Artikelnummer
R-291854
Dæk mærkning
E B 69 dB
Kundebedømmelser
(1544)
Ofte købt sammen:
  • Total pris:
    4.186,38 kr
    1 x Dunlop Sport Maxx RT 225/45 ZR18 95Y XL MO =
    970,00 kr
    1 x Castrol 5 Liter Kanister =
    306,38 kr
970,00 kr
Pris per post incl. moms
Gratis fragt*
Levering: 2-5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik***
Cirka 1.000 monteringspartnere
  • Beskrivelse
  • EU-dækmærke:
  • Kundebedømmelser

Vejgreb og bremseegenskaber til motorsport med dynamiske køreoplevelser

  • Suverænt vejgreb i vådt og tørt føre
  • Forbedret kontrol i sving Kortere bremselængde ved motorvejshastigheder
  • Brændstoføkonomisk design

Enestående vejgreb Sport Maxx RT sikrer et fremragende vejgreb på våd og tør vej takket være den adaptive slidbaneteknologi.

Polymerer, der kommer fra motorsporten, tilpasser sig strukturen på vejoverfladen og optimerer vejkontakten og forbedrer vejgrebet. Forbedret kontrol ved kurvekørsel Nyd de stabile køreegenskaber ved høje hastigheder med en jævn overgang fra kørsel ligeud til kurvekørsel. Massive udvendige skulderblokke er med til at forbedre stabiliteten og køreegenskaberne ved kurvekørsel. Kortere bremselængde ved motorvejshastigheder Dunlops innovative Short Braking-blokke er med til at sikre en kortere bremselængde ved høje hastigheder. Disse ekstra stive blokke, der er designet til høj ydeevne, øger vejkontakten under bremsning.

Brændstofeffektivt design Sport Maxx RT er et meget let dæk, hvilket reducerer rullemodstanden - og reducerer brændstofforbruget og CO2- udledningen. MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons. Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Specialdesignet vulstfæstningssystem. Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen, større stabilitet og præcision.

Adaptive Compound. En forbindelsesteknologi, som anvender polymerer, der oprindeligt er udviklet til motorsporten, til at tilpasse sig efter vejens overfladetekstur. Med forbedret kontakt på mikroniveau øges den overordnede kontakt mellem dæk og vej.Fordele Fremragende vejgreb og bremseevne

Power Braking Blocks Meget stive klodser, der bevarer stivheden ved opbremsning. Den øgede stivhed hjælper med til at sikre optimal kontakt med vejen ved opbremsninger fra høje hastigheder.Fordele Kortere bremselængder, særligt ved høje hastigheder.

Silica-Plus dækmateriale. En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, stærkt greb i våde og kolde vejrforhold, lav slitage.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

Asymmetrisk slidbanedesign. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Fladere slidbaneprofil. Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring, reduceret slid på hæl og tå, fremragende stabilitet i sving og præcision, optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Dobbelt silikablanding. Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, fremragende styring på sommer og efterårsveje, stærkt greb, modstandsdygtig overfor slitage.

Den Europæiske Dæk Label

Introduktion
Siden den 1. november, 2012 alle dæk fremstillet efter 1. juli 2012 skal vise den europæiske dæk mærkning.

Fordele
Den Europæiske Union har udviklet denne nye bestemmelse til fremme af økonomisk og økologisk effektivitet og sikre trafiksikkerheden.

Ulemper Denne dæk mærkning kan give overblik og give kunden større gennemsigtighed, men det dækker kun tre kriterier. for en omfattende evaluering af et dæk, men langt flere ydeevner er relevante. Især i søgningen efter egnede vinterdæk testresultaterne fra forskellige test institutioner såsom ADAC er langt strengere.

Vi vil gerne påpege, at det er producenten, som mærker dækket og giver os disse oplysninger. Hvis du ikke finde etikettens værdier, enten producenten ikke underrettet os om etiketten, eller produktet er fremstillet inden juli 2012. Inden denne dato,var dæk endnu ikke var forpligtet til at foretage en mærkning, så i nogle tilfælde er det muligt at købe et dæk uden EU mærkningen.

Symboler
Dækkene er klassificeret i form af tre ydeevner :
• brændstofeffektivitet ( bogstaverne A til G )
• vådgreb ( bogstaverne A til G )
• Ekstern støj

Handle
Endelig er det føreren, der bestemmer brændstofforbruget. For at reducere dette på lang sigt, ved at være forsigtig under acceleration kan chaufføren blive mere brændstofeffektiv og miljøbevidst.

Regelmæssigt kontrolleret dæktryk hjælper med at forbedre rullemodstand, reducerer energitab og understøtter optimal vedhæftning i våde forhold. For at mindske risikoen for ulykker og sikre din og sikkerheden for andre trafikanter, hold altid en rimelig afstand.

Mere information: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Vælg fra vores store online udvalg eller bede os om råd. Vores eksperter er glade for at hjælpe dig med at vælge de rette dæk fra vores omfattende sortiment af produkter.

brændstofeffektivitet

Klassificeringen i form af brændstofeffektivitet er opdelt i syv klasser, fra A- klassen ( det højeste ) til G - klasse ( den laveste ). Et dæk i A- klassen bruger 0,1 liter mindre ved 100 km end et dæk i B - klassen. Et væsentlig komponent til brændstof effektivitet er den rullemodstand eller rullende friktion.

rullemodstand
Rullemodstanden er den kraft, der er imod bevægelse. Det er dannet, for eksempel, når et hjul ruller. rullemodstand afhænger ikke kun af geometrien, men også på egenskaberne af materialet.

Gennemsnit Gennemsnitlig værdi er mellem C - E. Klasse D anvendes ikke.

vådgreb

Det viser, hvor effektiv køretøjet kan bremse på våde veje. Vådgreb er en vigtig funktion, især med sommerdæk. Klasse A har den højeste sikkerhed og den korteste bremselængde. Klasse F har lav sikkerhed og den længste bremselængde.

De våde grip klasser er baseret på test kørsel på våde veje med en hastighed på ca. 80 km / t. Forskellen mellem den bremselængde af dækkene er 3-5 fod per klasse. For eksempel, er forskellen i bremselængde mellem klasse A og klasse F er op til 18 meter.

Gennemsnit Den gennemsnitlige værdi af dækkene er mellem klasse B - E. Klasse D og G anvendes ikke.

Dæk Støj

Symbolet angiver den rullestøj i decibel og som en 3 klasse lydbølge symbol for at afklare, om dækket kan holde det anbefalede niveau. udvendig Rullestøj svarer ikke til støjen inde i kabinen.

Et konstant lyd niveau over 80 decibel kan forårsage sundhedsproblemer.

Symbol
Tre lydbølger symboliserer de dårligste resultater. Det er de dæk, der overskrider den maksimale grænse for godkendelse. Et symbol på 2 lydbølger har støjniveau, der svarer til den godkendte lydniveau. Dæk, der er markeret med en lydbølge er over tre decibel mere stille end godkendelsen

Dunlop Sport Maxx RT tyre review

Gennemsnit af 1.544 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 15.592.856

14.09.2015 from Martin K
Købte disse dæk fordi de havde et af de laveste støjniveauer hvilket de bestemt ikke kan leve op til. Dækslitage er også i overkanten. Rigtig ærgerligt da dækket er det mest overbevisende jeg til dato til har prøvet. Suverænt på tør og våd vej.

14.09.2015 from Martin K
Købte disse dæk fordi de havde et af de laveste støjniveauer hvilket de bestemt ikke kan leve op til. Dækslitage er også i overkanten. Rigtig ærgerligt da dækket er det mest overbevisende jeg til dato til har prøvet. Suverænt på tør og våd vej.

27.08.2015 from Henning Olsen
Har ikke prøvet bremseeffekt/ egenskaber fra meget høje ha- stigheder i vådt føre. Bedømt ud fra mit kendskab til andre dæk.

04.05.2015 from Ronald Klitte
Jeg er spændt på slitagen.

Se flere anmeldelser

Vejgreb og bremseegenskaber til motorsport med dynamiske køreoplevelser

  • Suverænt vejgreb i vådt og tørt føre
  • Forbedret kontrol i sving Kortere bremselængde ved motorvejshastigheder
  • Brændstoføkonomisk design

Enestående vejgreb Sport Maxx RT sikrer et fremragende vejgreb på våd og tør vej takket være den adaptive slidbaneteknologi.

Polymerer, der kommer fra motorsporten, tilpasser sig strukturen på vejoverfladen og optimerer vejkontakten og forbedrer vejgrebet. Forbedret kontrol ved kurvekørsel Nyd de stabile køreegenskaber ved høje hastigheder med en jævn overgang fra kørsel ligeud til kurvekørsel. Massive udvendige skulderblokke er med til at forbedre stabiliteten og køreegenskaberne ved kurvekørsel. Kortere bremselængde ved motorvejshastigheder Dunlops innovative Short Braking-blokke er med til at sikre en kortere bremselængde ved høje hastigheder. Disse ekstra stive blokke, der er designet til høj ydeevne, øger vejkontakten under bremsning.

Brændstofeffektivt design Sport Maxx RT er et meget let dæk, hvilket reducerer rullemodstanden - og reducerer brændstofforbruget og CO2- udledningen. MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons. Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Specialdesignet vulstfæstningssystem. Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen, større stabilitet og præcision.

Adaptive Compound. En forbindelsesteknologi, som anvender polymerer, der oprindeligt er udviklet til motorsporten, til at tilpasse sig efter vejens overfladetekstur. Med forbedret kontakt på mikroniveau øges den overordnede kontakt mellem dæk og vej.Fordele Fremragende vejgreb og bremseevne

Power Braking Blocks Meget stive klodser, der bevarer stivheden ved opbremsning. Den øgede stivhed hjælper med til at sikre optimal kontakt med vejen ved opbremsninger fra høje hastigheder.Fordele Kortere bremselængder, særligt ved høje hastigheder.

Silica-Plus dækmateriale. En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, stærkt greb i våde og kolde vejrforhold, lav slitage.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

Asymmetrisk slidbanedesign. Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

Fladere slidbaneprofil. Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring, reduceret slid på hæl og tå, fremragende stabilitet i sving og præcision, optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Dobbelt silikablanding. Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, fremragende styring på sommer og efterårsveje, stærkt greb, modstandsdygtig overfor slitage.

*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.
***Kompletdæk og fælge er ikke omfattet af gratis levering (9,90 EURO per dæk/fælg).
x
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok
Vi anvender cookies. Ved at bruge siden accepterer du denne anvendelse.
ok