Enestående køreegenskaber på vådt og tørt underlag
Lav støj ved alle hastigheder
Forøget modstandsdygtighed overfor akvaplaning
Højt sikkerheds- og kontrolniveau
Fortrinlig retningsstabilitet på lige og snoede strækninger
Ekstremt stabil ved sving med høje hastigheder
Kortere bremselængde
Vores AZENIS FK510 med ultrahøj ydeevne leverer fremragende sikkerhed, enestående dynamik og forbedret brændstoføkonomi. Den innovative komponentsammensætning og det avancerede design, der kendetegner FALKEN AZENIS FK510, kommer fra vores erfaring med tusindvis af kilometers kørsel på racerbaner og testanlæg – det hele afl edt af vores erfaringer inden for skabelsen af vores nyeste premiumserie. Resultatet er køreklart – prøv selv! Vi ved, du bliver imponeret.
Vi har boostet det negative slidbaneforhold, tilføjet langsgående riller med høj volumen og afrundet skuldrene, så de leverer førsteklasses ydeevne under våde forhold og fremragende modstandsdygtighed over for akvaplaning.
Et utal af klingelameller (små indskæringer i mønsterblokkene) forbedrer vejgrebet gennem sving og skærer mere effektivt igennem vandfilmen på vejens overflade.
Vores ingeniører har gjort brug af teknologien 4D-Nano Design med henblik på at udvikle banebrydende dæksammensætninger, der leverer overlegent vejgreb, forbedret brændstofforbrug og højere slidstyrke.
ACP (ADAPTIVE CONSTANT PRESSURE) er et mønsterkoncept, der sikrer ensartet trykfordeling på dækkets kontaktflade. Det forbedrer bremseevnen, retningsstabiliteten og køredynamikken, mens slitage udjævnes.
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.
Falken AZENIS FK510 tyre review
Gennemsnit af 10 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
2.451.488
25.10.2020fromTobias Poulsen Brandborg Synes det er nogle rigtig gode dæk, og vil hel klart købe dem igen, når de en gang er slidt ned ;).
P.S. Jeg kan ikke lige huske hvor mange kilometer jeg har kørt med dem på, men jeg har kørt en del ture med dem på.
16.12.2019fromHenrik Mørk Olsen Dækkene står rigtig godt fast på alle underlag ,og bremseevner er skide gode.👍👍👍
16.12.2019fromHenrik Mørk Olsen Dækkene står rigtig godt fast på alle underlag ,og bremseevner er skide gode.👍👍👍
08.12.2019fromHenrik Mørk Olsen Står fast i alle køremåder