Topmoderne vinterdæk generation med den førende teknologi. ‚Miura- Ori‘ 3D lamel teknologi, 4D nano design sammensætning og mikro-optimeret stiffering på trådblokkene kombinerer tilfredsstillende vinter egenskaber med lav lyd og fremragende præstation i vådt føre.
EGENSKABER & FORDELE
Designet til styringsstabilitet, med patenteret “Miura-Ori” 3D lamel teknologi
4D Nano Designet sammensætning
Mikro-optimeret stiffer trådblokke
Fremragende vejgreb og bremse præstationer i sne og is
Glimrende styringsstabilitet på snefyldte veje
SKABT TIL VINTER VEJS FORUDSÆTNINGER
For at kunne imødekomme de store bekymringer og krav i den kolde årstid, er vinterdæk sammensat af en bred vifte af højkvalitets materialer og design funktioner.
For at give et eksempel kan nævnes det nye EUROWINTER HS01:
Innovativt tråd-design
Flydende optimerede tråd-riller
Booster “vand-pumpe effekten”
Effektiv og sikker spredning af vand
Førteklasses aquaplaning reserver
Fremragende vejgreb på sne
Ny Miura-Ori 3D lamel teknologi
Flydende optimerede tråd-riller
Fleksibel rille struktur der sikrer kort bremselængde på sne og is
Højest mulige stiffering af rille kanterne der sikrer optimal stabilitet i kurver
Mærkbart forbedret vejgreb på sne og is ud over et mere ensartet slidmønster
Out-of-phase tråd barer
Reduceret vej støj
Forbedret styring
Førsteklasses komfort
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:EUROWINTER HS01
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2021
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
195/55 R16 87H
Satisfactory
EUROWINTER HS01 tyre review
Gennemsnit af 728 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
8.650
13.04.2021fraPeter hessner Christensen Utroligt støjsvag og gode køreegenskaber.
11.06.2019fraPer Thobiassen dækkene opfyldte mine forventninger til støj og kørekomfort