Sportskørsel i vådt føre og på tør vej. Til ultrahøjtydende biler.
SportControl 2 er et forbedret UHP-dæk, der er designet specielt til sportskørsel. Få glæde af kortere bremselængder på tør vej og enestående styreegenskaber i vådt føre. Du får også glæde af et nedsat brændstofforbrug.
Mulighed for sportskørsel på tør vej og i vådt føre
Optimeret dækoverflade sikrer et højt kilometertal
Avanceret, tysk teknologi til en overkommelig pris
Kortere bremselængde på tør vej
Opbremsning, når det er nødvendigt. Det avancerede slidbanedesign giver en ligelig trykfordeling over hele dækkets overflade, hvilket sikrer en optimeret kontakt mellem dæk og vejbane.
Enestående styreegenskaber i vådt føre.
Kør sikkert, når det betyder mest. AquaFlow-rillerne leder hurtigt vandet væk ved kraftig regn, mens den specialudviklede slidbaneblanding giver et forbedret vejgreb i vådt føre.
Sportskørsel på tør vej
Få det meste ud af din ultrahøjtydende bil. De brede og faste ydre skulderblokke reducerer deformering af slidbanen, hvilket giver bedre styreegenskaber i sving.
Højt kilometertal
Den optimerede dækoverflade og slidbane med (sorte, brede, stærke) mønsterhulrum giver en jævn slitage, hvilket sikrer et højt kilometertal.
Nedsat brændstofforbrug
Dækkets lave vægt og den specialudviklede slidbaneblanding mindsker energitabet, hvilket giver et nedsat brændstofforbrug i dækkets levetid.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
SportControl 2 tyre review
Gennemsnit af 273 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.310
21.07.2022fraTommy Hansen Jeg kører stille og roligt og har fået min bil til at køre op til 20 kml
19.05.2021fraLarsen Super tøjsvagt, godt vejgreb både tørt og vådt føre.
06.10.2020fraKenneth Lehrmann Behagelig og støjfri. Fantastisk retningstabilitet.
04.10.2019fraMikael Helt usædvanligt støjsvage dæk.