Den WearControl Technology med to forskellige slidbane forbindelser tilbyder en optimal balance mellem lav rullemodstand og godt vejgreb på våd. 3D-Block-Active Braking-teknologien sætter kort bremselængde på tørre veje.
Klasse A vådgreb. Klasse A1 for vådgrebydelse, den bedste bedømmelse der er givet i henhold til EU-forordninger.
Lavere brændstofforbrug. Vi anvender FuelSaving-teknologi til at skabe en ny gummiblanding, som reducerer dækkets energitab. Rullemodstanden reduceres med 18 %4 , hvilket betyder forbedret brændstoføkonomi og lavere kørselsomkostninger for dig.
Kortere bremseafstand giver sikker kørsel. ActiveBraking-teknologi øger kontakten mellem dækket og vejoverfladen, hvilket giver kortere bremseafstand – op til to meter (8 %) kortere på våde veje2 og 3 % kortere på tørre veje3.
Forbedret vådbremsning og lavere rullemodstand. WearControl-teknologi sikrer en optimal balance mellem vådgreb og lav rullemodstand i hele dækkets levetid.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profile:EfficientGrip Performance
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
03/2017
GUTE FAHRT
205/55 R19 97H XL EVR
Highly recommended
EfficientGripPerformance tyre review
Gennemsnit af 4.107 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
9.817
18.11.2021fraK. Jensen Be carefull!
Bought 4 new tires onlinein spring 2021, or so I read it - recieved 4 tires, which all of them where 2 years old.
Not satiesfied with online shopping at all - go to your local tire pusher and get fresh tires instead!!
17.11.2021fraBo Rosenqvist Lange ture, primært på motorvej. Dækket tager godt fra på våd vej og larmer ikke på tør vej.
17.12.2020fraHans Jørgen Therkildsen Mest kørsel på hoved og motorvej
13.12.2020fraNygaard Sidevindsfølsom, måske pga. den høje dækside.