Anhængerdæk til lange strækninger, der giver fremragende brændstoføkonomi og forbedret slidstyrke
Ultralav rullemodstand for reduceret brændstofforbrug Forbedret kilometertal og ensartet slidprofil Fremragende vejgreb i vådt føre bremsning Reduceret dækvægt for større last Lavt støjniveau
1. Den nyeste teknologi inden for slidbanemateriale
Fremragende balance mellem lav rullemodstand, bremseevne i vådt føre og kilometertal.
2. Multiradius slidbanemønster
Giver højt kilometertal og ensartet slid.
3. Stærk sideribbe
Modstår slid og forbedrer modstandsdygtighed over for skader.
4. Kompakt slidbanedesign
Reducerer rullemodstand, modstandsdygtig over for revner og skader.
5. Specialudformet rillegeometri
Sideriller med variabel vinkel reducerer fastholdelse af sten, modstår dannelse af sprækker.
6. Forbedrede lameller
Lameltæthed og -fordeling sørger for fremragende balance mellem lav rullemodstand, lav støj og god bremseevne i vådt føre.
FuelMax Technology
En kombination af dedikeret dækkonstruktion, mønstergeometri og materialefunktioner er blevet udviklet for at reducere rullemodstanden i Goodyears nye generation af dæk til lange strækninger.
Nøglen til FuelMax Technology er et brændstoføkonomisk slidbanemateriale med navnet Silefex, der indeholder en blanding af kvartsfyld og allerbedste naturgummi.
Med FuelMax Technology kan flåder reducere deres brændstofforbrug og CO2- udslip, mens vejgrebet i vådt føre og kilometertallet bevares.
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.