Livslang modstandsdygtighed over for akvaplaning Livslang modstandsdygtighed over for akvaplaning. Med tiden udvikler riller sig for løbende at sikre bortledning af vand.
Bedre vejgreb i sne Bedre vejgreb i sne takket være et stort antal spor i midten af slidbanen. Sporene påvirker hinanden ved deres skæringspunkt, hvilket stimulerer deres åbning og giver et bedre vejgreb.
Kortere bremselængde og forbedrede styreegenskaber på tør vej Kortere bremselængde og forbedrede styreegenskaber på tør vej. Reduceret deformering af dækket under kraftige manøvrer takket være stærke mønster- og skulderblokke
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:Vector 4 Seasons Gen-3
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
10/2021
AUTO BILD
185/60 R15 88H XL
Highly recommended
Vector 4 Seasons Gen-3 tyre review
Gennemsnit af 502 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.165
12.04.2021fraHenrik Petersen Jeg synes dækkene larmer meget når man kører. Faktisk har jeg aldrig haft nogle dæk som larmede mere end disse her, Goodyear Vector 4 Seasons G2. Vil faktisk gerne bytte dem, hvis det er muligt.
23.02.2021fraMichael Qvist Helt som forventet
25.09.2020fraPeder N. Kristensen Helårsdæk kan godt mærke lidt som om den overstyrer når det er meget varmt men den slipper aldrig grebet.
04.03.2020fraArne Jeg har ikke endnu haft en fornemmelse af ikke at have vejgreb , hvad enten det er vådt eller tørt , sne har vi ikke haft ret meget af i år , så der er ikke så meget at sige . ellers godt tilfreds . :)