Michelin CrossClimate + RUST DIG MOD AL SLAGS VEJR
Sikkerhed i al slags vejr til køreture med ro i sindet
Bremser som et sommerdæk på tørre veje om sommeren(1)
Giver fremragende greb på våde veje i al slags vejr, både sommer og vinter(2)
Godkendt til brug i sne om vinteren(3)
Trækkraft i sne fra første til sidste kilometer, så du altid når frem til din destination
Som nyt har dækket en trækkraft i sne på samme niveau som førende kvalitetshelårsdæk(4)
Når det er slidt, har det en trækkraft i sne på samme niveau som førende kvalitetshelårsdæk, der er halvt slidt(4),(5)
Højt kilometertal, så du kan nyde godt af sikkerhed og fremkommelighed til sidste kilometer
Holder 25 % længere end gennemsnittet på markedet for kvalitetshelårsdæk(6)
Holder endda længere end MICHELIN Energy Saver +, som er bedst i sin kategori på markedet for sommerdæk(6),(7)
(1) MICHELIN CrossClimate+ har bremseegenskaber på tør vej på samme niveau som MICHELIN CrossClimate (test udført af TÜV SÜD Product Service på vegne af Michelin i september 2016 med dimensionen 205/55 R 16 på en VW Golf 7). MICHELIN CrossClimate har bremseegenskaber på tør vej på samme niveau som referencesommerdækket (sammenlignende test udført af Auto Bild med dimensionen 205/55 R 16, offentliggjort 30. september 2016). (2) B-mærket for bremseegenskaber på våd vej Ifølge EU-dækmærkaten. (3) 3PMSF-certificering (3-Peak Mountain Snow Flake). (4) Test udført af TestWorld på vegne af Michelin i juli 2016 med dimensionen 205/55 R 16 på en VW Golf 7, sammenligning med GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2 og PIRELLI Cinturato All Season. (5) Slidt betyder 2,1 mm mønsterdybde, og halvt slidt betyder 4 mm mønsterdybde. (6) Test udført af DEKRA Test Center på vegne af Michelin mellem juli og august 2016 med dimensionen 205/55 R16 på en VW Golf 7. Markedet for kvalitetshelårsdæk består af 5 førsteklasses helårsdæk (GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2, PIRELLI Cinturato All Season, VREDESTEIN Quatrac 5, NOKIAN Weatherproof, HANKOOK Kinergy 4S). (7) MICHELIN Energy Saver+ er bedst i sin kategori på markedet for sommerdæk, da det opnåede bedste karakter på 0,5 for levetid i ADAC’s sammenligning af sommerdæk i 2015 i dimensionen 205/55 R 16. *For de fleste dimensioner.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profile:CrossClimate +
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2020
AUTO BILD
205/55 R16 94V XL
Highly recommended
CrossClimate+ tyre review
Gennemsnit af 224 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
13.990
09.08.2021fraKim Højberg Køre som regel med den fart der er tilladt i det område jeg er og har ikke op levet at de er specielt bedre eller dårligere end de sommerdæk jeg havde på før men er da spændt på hvor længe de holder
10.04.2020fraTommy Petersen Bilen hopper, formentlig fordi dækkene ikke er runde. De er afbalanceret to gange
04.04.2020fraChristian K Indtil videre har vi kun kørt 5000 km på dækkene henover vinteren uden sne. Dækkene har fungeret fint. Der har ikke været nogle ubehagelige situationer, men omvendt har vi heller ikke presset dækkene.
26.02.2020fraBruno Junker Har kørt fra august 2019 til dato. Det eneste negative jeg kan finde er, at de bliver lidt kantede og hopper lidt, når de bliver kolde - efter en længere køretur!
Visionen af vores grundlæggere, Edouard og André Michelin, har styret udviklingen af MICHELIN brand for mere end 125 år: at gøre kørslen så enkel, sikker og behagelig som muligt - først med innovative dæk og hjul, efterfulgt af vejkort, rejse vejledninger og bidrag mod at forbedre trafik infrastruktur. Sammen med dette kommer et stærkt engagement i miljøet, da moderne mobilitet skal være bæredygtigt og ikke til skade for miljøet.
Hvert år producerer Michelin Group flere end 178 millioner dæk i 68 produktionsanlæg i 17 lande, og den sælger dæk online i mere end 170 lande. Produktsortiment består af mange: fra cykel, personbil, lastbil, motorcykel, og traktordæk, dæk til 5-ton jordarbejdsmaskiner. Michelin beskæftiger 111,700 mennesker på verdensplan og ejer en af de ældste og mest berømte varemærker i verden - den legendariske Michelin Man.
Målrettet udvikling: MICHELIN Total Performance
I udviklingen af nye produkter, forfølger Michelin trofast begrebet "MICHELIN Total Performance", støttet af den strenge standard for altid at samle en række ydeevne i et dæk, for at opnå optimale resultater. Vi følger ikke denne filosofi kun i udviklingen af vores standard produkter, men også i motorsport. Talrige tekniske innovationer bidrager til at lindre byrder på miljøet, drivere og virksomheder. Skjult ude af syne i dæk tarme, slidbane design og gummiblandinger, hele vejen igennem deres liv viser MICHELIN dæk deres fulde potentiale: de tilbyder fremragende greb, lang levetid, og reduceret brændstofforbrug takket være deres lave rullemodstand.
For at forstå bedre de betingelser, som dækkene udsættes for i daglig brug, begyndte Michelin et unikt forskningsprojekt i sommeren 2014 - Road Usage Lab. Køretøjer fra 3.000 bilister i Europa var udstyret med specielle måleudstyr til at registrere data om dækkenes brug. Disse værdifulde fund bliver ansat i udviklingen af fremtidens dæk modeller, hvilket gør dem bedre egnet til de behov af reelle drivere.
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.