Progressivt greb i kurver takket være den runde skulder med lameller.
Bedre styrepræcision ved høje hastigheder
Bedre styrepræcision ved høje hastigheder
Opbygning udviklet ud fra Michelins high performance-dæk. Støtteklodser gør slidbanen mere stabil og præcis.
Fordele:
Mere sikkerhed
Mere mobilitet
Mere kontrol
Få desuden MICHELIN dækkenes fremragende kilometerresultat og brændstoføkonomi.
Teknologi:
Kraftigt udskårne mønsterspor
StabiliGrip
Helio Compound 3G
Ridge N Flex
Vilkår: (1)I gennemsnit sammenlignet med sin forgænger. Opbremsning fra 90 km/t til 0 km/t på våd vej og fra 50 km/t til 0 km/t i sne. Test udført i 2012 af TÜV SÜD med dimensionen 235/65 R 17 H. (2)I gennemsnit sammenlignet med sin forgænger. Test udført i 2012 af TÜV SÜD med dimensionen 235/65 R 17 H. (3)I gennemsnit sammenlignet med sin forgænger (køreegenskaber på våd, vejgreb i våde, tilsneede og isede kurver). Test udført i 2012 af TÜV SÜD med dimensionen 235/65 R 17 H. (4)Op til + 40% sammenlignet med den tidligere generation. (5)Op til + 75% sammenlignet med den tidligere generation. (6)Michelin patent.
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.