Hyllat för dynamiska köregenskaper och säkerhet(1)
Brugerfordele
MICHELIN Latitude Sport 3 är godkänt för originalmontering på de mest prestigefyllda SUV-modellerna och har en bromssträcka som är 2,70 meter kortare(1)…och med MICHELIN Total Performance, får du mer prestanda i varje däck.
Fodnoter (1) I jämförelse med föregående generation, MICHELIN Latitude Sport, enligt tester utförda 2013 av TÜV SÜD på våt vägbana (235/65 R 17). MICHELIN Latitude Sport 3 är ”A-klassad” när det gäller bromsning på vått underlag i majoriteten av dimensionerna.
Holder 7 måneder længere end sine konkurrenter (1) Anbefalet af 94% af forbrugerne
(1) Tests resultater foretaget af DEKRA TEST CENTER på anmodning af Michelin, i 2014 eller 2015, afhængigt af intervallerne, forskellen mellem de gennemsnitlige kilometer for MICHELIN, i forhold til deres konkurrenter:
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.