Oplev ren køreglæde og øget sikkerhed med dæk, som instinktivt giver dig en mere direkte føling med styretøjet.
Fordele:
Hurtig og præcis respons
Høj sikkerhed på våd vej
Michelins fremragende levetid
Udviklet i samarbejde med førende bilfabrikanter og med rødder i motorsport
Vilkår: * BMW = 24 typegodkendelser med PILOT SPORT og PILOT SPORT PS2, Mercedes = 31 typegodkendelser med PILOT SPORT, PILOT SPORT PS2 og PILOT SPORT 3, AUDI & AUDI Quattro = 14 typegodkendelser med PILOT SPORT PS2 og PILOT SPORT 3, PORSCHE = 43 typegodkendelser med PILOT SPORT PS2 ** WEC = FIA World Endurance Championship. *** WRC = FIA World Rally Championship.'
19,6% flere km end sine konkurrenter (1) Anbefalet af 100% af bilisterne
(1) Tests resultater udført af DEKRA TEST CENTER på anmodning af Michelin, i 2014 eller 2015, afhængigt af intervallerne, forskellen mellem de gennemsnitlige kilometer for MICHELIN, i forhold til deres konkurrenter: MICHELIN Pilot Sport 4 vs Bridgestone Potenza S001, CONTINENTAL ContiSportContact 5, DUNLOP Sport Maxx RT, GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 2, PIRELLI P Zero.
Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.
EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.
Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne
Brændstofeffektivitet
Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).
Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere. (Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse * målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)
Bemærk venligst: Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.
Vådgreb
Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).
Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).* *Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Bemærk venligst: Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.
Ekstern rullestøj
Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. B B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016. C Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.
Business Reviews
Profile:Pilot Sport 4
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
02/2021
Auto Zeitung
285/40 ZR19 (107Y) XL MO1 A
Highly recommended
PilotSport4 tyre review
Gennemsnit af 330 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.946
06.02.2019fraSøren Skjoldborg Størrelsen er 18x245/45. Valg okke mulig.
Bedste greb for noget dæk, blandt mange afprøvet.
Visionen af vores grundlæggere, Edouard og André Michelin, har styret udviklingen af MICHELIN brand for mere end 125 år: at gøre kørslen så enkel, sikker og behagelig som muligt - først med innovative dæk og hjul, efterfulgt af vejkort, rejse vejledninger og bidrag mod at forbedre trafik infrastruktur. Sammen med dette kommer et stærkt engagement i miljøet, da moderne mobilitet skal være bæredygtigt og ikke til skade for miljøet.
Hvert år producerer Michelin Group flere end 178 millioner dæk i 68 produktionsanlæg i 17 lande, og den sælger dæk online i mere end 170 lande. Produktsortiment består af mange: fra cykel, personbil, lastbil, motorcykel, og traktordæk, dæk til 5-ton jordarbejdsmaskiner. Michelin beskæftiger 111,700 mennesker på verdensplan og ejer en af de ældste og mest berømte varemærker i verden - den legendariske Michelin Man.
Målrettet udvikling: MICHELIN Total Performance
I udviklingen af nye produkter, forfølger Michelin trofast begrebet "MICHELIN Total Performance", støttet af den strenge standard for altid at samle en række ydeevne i et dæk, for at opnå optimale resultater. Vi følger ikke denne filosofi kun i udviklingen af vores standard produkter, men også i motorsport. Talrige tekniske innovationer bidrager til at lindre byrder på miljøet, drivere og virksomheder. Skjult ude af syne i dæk tarme, slidbane design og gummiblandinger, hele vejen igennem deres liv viser MICHELIN dæk deres fulde potentiale: de tilbyder fremragende greb, lang levetid, og reduceret brændstofforbrug takket være deres lave rullemodstand.
For at forstå bedre de betingelser, som dækkene udsættes for i daglig brug, begyndte Michelin et unikt forskningsprojekt i sommeren 2014 - Road Usage Lab. Køretøjer fra 3.000 bilister i Europa var udstyret med specielle måleudstyr til at registrere data om dækkenes brug. Disse værdifulde fund bliver ansat i udviklingen af fremtidens dæk modeller, hvilket gør dem bedre egnet til de behov af reelle drivere.