Takket være et nyt, sikkerhedsorienteret dækmønster bevarer MICHELIN Primacy 4 evnen til effektivt at dræne vand væk, selv når dækket er slidt. Den nye opbygning giver 22 % mere plads til at dræne vandet væk.
Seneste generation af højtydende gummiblandinger.
Takket være den seneste generation af højtydende gummiblandinger har MICHELIN Primacy 4 enestående bremseevne på våd vej – fra første til sidste kilometer – uden at det går ud over dækkets levetid.
Innovativ indikation af mønsterdybde.
For at gøre det lettere at håndtere MICHELIN Primacy 4 har dækket en indikation af mønsterdybden, som viser, hvornår det er tid til at udskifte dækkene.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:Primacy 4
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
03/2021
auto motor und sport
255/40 R19 100W XL VOL
Highly recommended
Primacy 4 tyre review
Gennemsnit af 420 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
11.487
10.12.2020fraMarek Rebacz Fantastisk, støjsvag og komfortabelt dæk. Økonomien er lige på de samme højder...
20.11.2020fraJens A. Veng Darlene Koerner rigtig fint, er runde, stoejer ikke og saa Koerer bilen ca. 1 km laengere per liter braenstof end med mine tidligere dark.
07.03.2020fraMarkus Eger Førudseende, defensivt kørstil.
05.12.2019fraEskild Mostly driven on highway at 110-130km/h and did very good on all parametres.