Visionen af vores grundlæggere, Edouard og André Michelin, har styret udviklingen af MICHELIN brand for mere end 125 år: at gøre kørslen så enkel, sikker og behagelig som muligt - først med innovative dæk og hjul, efterfulgt af vejkort, rejse vejledninger og bidrag mod at forbedre trafik infrastruktur. Sammen med dette kommer et stærkt engagement i miljøet, da moderne mobilitet skal være bæredygtigt og ikke til skade for miljøet.
Hvert år producerer Michelin Group flere end 178 millioner dæk i 68 produktionsanlæg i 17 lande, og den sælger dæk online i mere end 170 lande. Produktsortiment består af mange: fra cykel, personbil, lastbil, motorcykel, og traktordæk, dæk til 5-ton jordarbejdsmaskiner. Michelin beskæftiger 111,700 mennesker på verdensplan og ejer en af de ældste og mest berømte varemærker i verden - den legendariske Michelin Man.
Målrettet udvikling: MICHELIN Total Performance
I udviklingen af nye produkter, forfølger Michelin trofast begrebet "MICHELIN Total Performance", støttet af den strenge standard for altid at samle en række ydeevne i et dæk, for at opnå optimale resultater. Vi følger ikke denne filosofi kun i udviklingen af vores standard produkter, men også i motorsport. Talrige tekniske innovationer bidrager til at lindre byrder på miljøet, drivere og virksomheder. Skjult ude af syne i dæk tarme, slidbane design og gummiblandinger, hele vejen igennem deres liv viser MICHELIN dæk deres fulde potentiale: de tilbyder fremragende greb, lang levetid, og reduceret brændstofforbrug takket være deres lave rullemodstand.
For at forstå bedre de betingelser, som dækkene udsættes for i daglig brug, begyndte Michelin et unikt forskningsprojekt i sommeren 2014 - Road Usage Lab. Køretøjer fra 3.000 bilister i Europa var udstyret med specielle måleudstyr til at registrere data om dækkenes brug. Disse værdifulde fund bliver ansat i udviklingen af fremtidens dæk modeller, hvilket gør dem bedre egnet til de behov af reelle drivere.