Nokian
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Nokian

Nokian Hakka C Van 205/70 R15C 106/104S

Nokian

Nokian Hakka C Van 205/70 R15C 106/104S

Nokian - Dækproducent fra Finland. Kvalitetsprodukt i mellemprisklassen. Specialist indenfor vinterdæk.

Dækstørrelse
205/70 R15C 106/104S 
tilgængelighed:
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Dæktype:
SommerdækSo
Hastighed:
S: Godkendt op til 180 km/h
EAN:
6419440433028
Artikelnummer:
R-143621
Dæk mærkning:
DEX:
Kundebedømmelser:
(4)
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Kundebedømmelser
  • Tekniske specifikationer

Nokian Tyres Hakkapeliitta C Van-sikkerhed og overholde variable vejrforhold. Bus Nokian Hakkapeliitta C Van udviklet specielt til minibuses.The nye design forbedrer den generelle stabilitet i kørsel. Stål tetraedrisk top og teknologi 'Bear Claw' giver en fremragende vedhæftning selv med nasty vinter weather.Thanks kogtyu bjørn, rådyr er i en ideel situation i touch-bilspor, som ved bremsning eller svingning i slip, som vil maksimere vedhæftningen.

Specifikationer:

  • Pålidelig dæk med skiftende vejr
  • Excellent kørekomfort Indikator kører pigge
  • Stille og behagelig lytning
  • Slidindikator (DSI)
  • Tætningsring Mudstopper og beskyttende rib disk (65-serien)

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

HakkaCVan tyre review

Gennemsnit af 108 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 10.365
07.01.2013 fra Poul Snejstrup
Har altid kørt Nokian både vinter og sommerdæk. Jeg tror ikke at der findes noget bedre til prisen.
13.02.2011 fra Pia Munch
Kassevogn, høj og mellemlang. Kører ofte med fuld last.
Se flere anmeldelser
Mærke Nokian
Model Hakka C Van
Dimension 205/70 R15C 106/104S
Bredde 205
Dækkets profil 70
Construction type R
Dækstørrelse 15
Belastningsindex 106/104
Hastighedsindeks (S)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.