Nokian
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Nokian

Nokian WR A3 235/55 R17 103H XL

Nokian

Nokian WR A3 235/55 R17 103H XL

Nokian - Dækproducent fra Finland. Kvalitetsprodukt i mellemprisklassen. Specialist indenfor vinterdæk.

Dækstørrelse
235/55 R17 103H XL 
tilgængelighed:
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Dæktype:
VinterdækWi
M+S kendetegnet
med sneflokkesymbol
Hastighed:
H: Godkendt op til 210 km/h
EAN:
6419440281377
Artikelnummer:
R-245952
Dæk mærkning:
Kundebedømmelser:
(19)
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Kundebedømmelser
  • Tekniske specifikationer
  • Absolut greb og fremragende håndtering i alle vinterforhold
  • Stabil og let at styre selv ved høje hastigheder
  • Rolls let, redde miljøet og brændstof

Nokian WR A3 er optimeret til effektive biler med særlig vægt på dækkets præcis og følsom kørsel ved høje hastigheder. Denne miljøvenlige premium-produkt funktionen nanoteknologi, rapsolie og den faste vinter ekspertise Nokian Tyres, som garanterer pålidelig funktionalitet i typisk varierende vinterforhold i Centraleuropa.

Nanobase for optimal stabilitet

Den sporty Nokian WR A3 har en asymmetrisk inside-uden mønster, der muliggør sikkert greb uden at det går højhastighedstog køreegenskaber. Den indre skulder design øger fjernelsen af vand og sjap.

Den Nanobase struktur muliggjort af nanoteknologi forbedrer dækkets styreegenskaber og kontrol ved kørsel i hjørner, vognbaneskift og dodging. Dækket har eksemplariske kontrol egenskaber i ekstreme situationer på både glatte overflader og veje, der tilbyder et fast greb.

Slidbanen gummiblanding, den kryogene Canola Compound, er en ny kombination af naturgummi, silica og canolaolie, der optimerer vinter greb, vådgreb og slidstyrke i varierende temperaturer.

Det golfball-lignende Silent Groove Design for en mere behagelig respons og højere kilometertal.
De halvrunde huller på siderne af de langsgående ribber, der ligner en golfbold mønster, afkøles Nokian WR A3 ved at minimere varmeafgivelse og gøre det mere holdbart og sikkert også ved høj hastighed. Denne innovation, kaldet Silent Groove Design, reducerer også drag og sikrer bedre kilometertal takket være lavere brændstofforbrug. Desuden er det lykkedes minimerer indvendigt og forbikørselsstøj af køretøjet.

The Silent Sidewall Technology øger kørekomforten. Særskilt zone i sidevæggen filtrerer støj og vibrationer udsendes fra vejoverfladen gennem dækkets slidbane og relæer den mod vulstområdet reducere støj hørt inde i køretøjet.

Vinter Safety Indikator for øget sikkerhed og komfort

Flawless vinterkørsel er kun mulig, hvis dækkene er i god stand. Nokian WR A3 er udstyret med komfort-adding Driving Safety Indicator (DSI) med den unikke snefnug symbol, Winter Safety Indicator.
Patenteret af Nokian Tyres, denne standard element placeret på dækkets slidbaneblokkene indikerer dybden af +#8203,+#8203,de vigtigste riller i millimeter. Den snefnugsymbol forbliver synligt, indtil rillen dybde er fire millimeter.

De dæksider har den velkendte info område for dæktrykket anbefalinger. Den rigtige dæktryk gør styringen mere nøjagtig, reducerer dækskader og sænker brændstofomkostningerne.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

WRA3 tyre review

Gennemsnit af 1.225 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer 9.699
14.08.2018 fra Peter Simonsen
Efter 3 år, er dækket så hårdt i gummiet, at der er nul grip på is.
29.08.2014 fra Jakob
Hurtig betjening og levering.
24.03.2014 fra Kennie
Dækkene var uens med for højt vejtryk - kunne ikke justeres derfor ryster bilen.
18.03.2013 fra Tommy Jakobsen
Et rigtigt godt dæk.. Det bedste daæk jeg har haft på, og der er ingen støj.. Godt greb i sne.
Se flere anmeldelser
Mærke Nokian
Model WR A3
Dimension 235/55 R17 103H XL
Bredde 235
Dækkets profil 55
Construction type R
Dækstørrelse 17
Belastningsindex 103
Hastighedsindeks (H)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.