Nokian
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Nokian

Nokian WR D4 RunFlat 225/50 R18 95H, runflat

Nokian

Nokian WR D4 RunFlat 225/50 R18 95H, runflat

Nokian - Dækproducent fra Finland. Kvalitetsprodukt i mellemprisklassen. Specialist indenfor vinterdæk.

Dækstørrelse
225/50 R18 95H, runflat 
tilgængelighed:
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Dæktype:
VinterdækWi
M+S kendetegnet
med sneflokkesymbol
Hastighed:
H: Godkendt op til 210 km/h
EAN:
6419440264714
Artikelnummer:
R-344829
Dæk mærkning:
For spørgsmål, kontakt os venligst support​@tirendo.dk
i øjeblikket er dette produkt ikke på lager
Pris per post incl. moms
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Tekniske specifikationer

Glem vejrudsigten

Verdens første Premium vinterdæk til personbiler, der tilbyder vådgreb i EU-dæks bedst A klasse.

Nokian WR D4 er en mester i greb, dets unikke innovationer muliggør sikker og afbalanceret kørsel både på våde og snedækkede veje.

  • GREB SOM ALDRIG FØR BÅDE PÅ VÅDE, TØRRE OG SNEDÆKKEDE VEJE
  • EKSTREM STABIL OG AFBALANCERET KØRSELSOPLEVELSE
  • EFFEKTIV MOD SJAP PLANNING OG GOD FOREBYGGELSE MOD AKVAPLANING

Verdens første vinterdæk med A klassificeret vådgreb
For første gang, et rigtig vinterdæk der også med held kan tackle udfordringerne på våde veje: sjap og vand. Findes i mange størrelser, Nokian WR D4 nå toppen af EU-dækmærkningen: A klassen. For bilisten betyder det en forskel i bremselængden på over 18 meter.

Mere vintergreb, bedre styringsfølelse
Hver slidbaneblok og siverille i det elegante slidbanemønster har en præcis form og rolle, og det kan mærkes i de fremragende grebs- og håndteringsegenskaber.

Kontrolleret håndtering
Siverillerne i den robuste midterribbe kører ikke langs hele bredden, hvilket forbedrer præcision og fremmer en kontrolleret håndtering.

Præcist greb, fremragende slidstyrke, lavt brændsstofforbrug
Den unikke partikelfordeling i Nokian Twin Trac Silica-gummiblandingen, der indeholder naturgummi, silica og rapsolie, sikrer maksimal ydeevne til sne- og vådgreb.

Stille sidevægsteknologi
Den specialdesignede specielle gummiblanding mellem sidevæggen og slidbanerne bortfiltrerer støj og vibrationer, som ellers overføres fra vejfladen til køretøjets indre gennem sidevæggen.

Nokians vintersikkerhedsindikatorer med snefnug forbedrer sikkerheden og kørekomforten.
Vintersikkerhedsindikatoren med snefnug på Nokian WR D4 vinterdækket forbedrer vintersikkerheden. Slidbanedybden indikeres i millimeter med tal fra 8 til 4. Det ene tal efter det andet forsvinder, efterhånden som dækket bliver slidt, og slidbanedybden bliver mindre. Snefnugget forbliver synligt ned til 4 millimeter. Hvis det ikke længere er synligt, skal vinterdækkene udskiftes for at opnå tilstrækkelig sikkerhed. Rillerne skal være mindst 4 millimeter dybe for at give tilstrækkeligt vejgreb i sneen og for at forhindre aquaplaning i vand og og sjap. Nokian Tyres har udviklet og patenteret vintersikkerhedsindikatoren. Ingen andre dækfabrikanter tilbyder denne innovative funktion.

Flad Run egenskaber (valgfrit)

Du kan køre cirka 50 kilometer på et fladt dæk, hvis bilen er fuldt lastet. Hvis bilen kun bærer føreren, kan kørslen til dækket skiftes holde op til 150 km.

Nokian Tyres anbefaler en maksimal hastighed på 80 kilometer i timen. Under meget glatte forhold skal hastigheden holdes ned på omkring 50 km/t.

Nokian Flat Run dækkene skal monteres sammen med et funktionelt dæksystem – Pressure Monitoring System (TPMS). Monteringen af dækkene og installeringen af TPMS-systemet skal udføres af en specialiseret forhandler.

Anvender man Nokian Flat Run dækkene, anbefaler vi, at man bruger Extended Hump (EH2) kransene, som nedsætter risikoen for, at vulsten løfter sig i tilfælde af et tryktab.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Mærke Nokian
Model WR D4 RunFlat
Dimension 225/50 R18 95H, runflat
Bredde 225
Dækkets profil 50
Construction type R
Dækstørrelse 18
Belastningsindex 95
Hastighedsindeks (H)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.


Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu til nyhedsbrevet og få altid de seneste nyheder og bedste tilbud direkte i din e-mailadresse.