Fremragende håndtering på både sne og tørre overflader
Udestående slush egenskaber
Ekstrem våd ydeevne
Den nye Nokian WR G2 SUV er udviklet med behovene på de europæiske SUV bilister i tankerne. Ved udformningen denne højtydende vinterdæk, Nokian Tyres 'vinter eksperter fokuseret på forbrugernes ønsker. Særlig opmærksomhed blev udbetalt til dækkenes køreegenskaber, især ved høje hastigheder og på alle former for vejbelægninger.
Nokian WR G2 SUV er fremragende til kørsel på sne veje og nøgne asfalt ved høje hastigheder. Dækkets fremragende slush egenskaber er ikke blevet opnået ved at ofre andre grundlæggende funktioner i en god, afbalanceret vinterdæk. Nokian WR G2 SUV er ikke bange for vand: det holder sit greb, forbliver stabilt og stopper netop på våde og våde overflader.
Takket være den mangenot midterribbe, Nokian WR G2 SUV ruller følsomt og nemt. Let rullende dæk bruger mindre brændstof, som derfor reducerer CO2-udledningen.
Et stabilt dæk med godt greb på sne, vådt og tørt underlag
Den slush greb af det nye produkt er baseret på nye tekniske ideer og innovationer: de slush kant, en asymmetrisk mønsterdesign og polerede riller.
Den nye innovation, tænd / sluk stabilisator, øger sikkerheden og køreegenskaber af dækket i alle situationer, især under hurtig acceleration.
Gummiblandingen af Nokian WR G2 SUV kombinerer silica og plantebaserede canolaolie, som er afledt af et naturligt råmateriale. Denne forbindelse forbedrer dækkets våde egenskaber og håndtering egenskaber. Den naturlige olie giver forbedret modstand mod rive og bedre greb i køligt vejr.
Effektiv vejgreb i vådt føre, når der bremses. Den yderste siverille på dækkets skulder er en helt lige zigzag siverille. Optimeret til SUV brug, denne Siping giver god sne greb.
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.
Mærke
Nokian
Model
WR G2 SUV
Dimension
235/55 R18 104H XL
Bredde
235
Dækkets profil
55
Construction type
R
Dækstørrelse
18
Belastningsindex
104
Hastighedsindeks
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Dækket kræver slangen
M/C
Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.