Barske forhold nødvendiggør hårde dæk. SavaEskimo SUV holder sit greb i sne og komfortabelt håndterer sjap og regn, hvilket gør det til det ideelle valg for budget-bevidste chauffører. Certificeret med snefnug symbol til vinterbrug. Pålidelig greb på sne og is Tackle sne og is med tillid. En særlig vinter gummiblanding betyder forbedret greb ved lavere temperaturer, mens multi-bladet slidbane leverer mere bidende kanter for bedre trækkraft.
God håndtering og bremsning på våde veje SavaEskimo SUV bruger en retningsbestemt slidbane til at håndtere heftig regn. Brede riller hurtigt evakuere vand og snedækket sjap, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning. Silica slidbanen sikrer godt greb og kortere bremselængde på våd. godt kilometertal Slidbanemønsteret er optimeret således, at slid forekommer jævnt over hele dækkets overflade. Resultatet er et dæk, der varer længere, så du sparer penge. Lavt støjniveau. Det mønsterdesign hjælper til at holde støjniveauet nede, hvilket giver dig en roligere og mere behagelig køretur.
Sikkert vejgreb på sne og is. Klarer sne og is sikkert. Den specielle gummiblanding til vinterkørsel forbedrer vejgrebet ved lavere temperaturer, og samtidigt giver slidbanen, der er forsynet med mange lameller, flere bidende kanter og dermed et bedre vejgreb.
Gode køre- og bremseegenskaber på våde veje. Sava eskimo suv har en retningsbestemt slidbane, så dækket kan klare vejrforhold med kraftig regn. Brede riller leder hurtigt vand og snesjap væk og mindsker risikoen for akvaplaning. Silicaslidbanen sikrer et godt vejgreb og kortere bremselængde i vådt føre.
Højt kilometertal. Slidbanemønstret er optimeret, så sliddet sker jævnt hen over dækkets overflade. Resultatet er et dæk, der holder længere, og du sparer penge.
Lavt støjniveau. Slidbanemønsteret er med til at holde støjniveauet lavt, så kørslen bliver mere rolig og komfortabel.
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.