For bilister, der kræver mere af deres dæk, leverer Intensa HP. Store under våde forhold, er dette dæk designet til at holde i længere tid og samtidig holde dine udgifter til brændstof nede. Høj ydeevne - uden den høje pris. Store våd bremseevne Den specielle silica gummi giver en høj grad af greb, til fast bremse på regnvåde veje samt tør. Bidende kanter i slidbanen tilføje ekstra gribende magt.
Pålidelige våd og tør behandling Håndtering forbliver lydhør i solskin og regn, takket være en optimeret mønsterdesign, der holder mere gummi i kontakt med vejen. Nem på brændstof Spar penge på benzin og sænke dit CO2-udslip. Det Intensa hk er en letvægts dæk der kræver mindre energi at rulle, hjælpe din bil køre mere effektivt. Højt kilometertal Med Intensa HP længere slidbane liv, vil du drage fordel af færre ture til forhandleren. Den Intensa hk holder går længere takket være jævn trykfordeling og en holdbar slidbanesammensætningen.
Fantastiske bremseevner i vådt føre. Den specielle silicagummi giver et enestående vejgreb og sikrer effektiv bremsning både på regnvåde og tørre veje. Bidende kanter i slidbanen giver ekstra gribekraft.
Pålidelige køreegenskaber i vådt og tørt føre. Hurtig reaktionsevne under kørslen i solskin og regn takket være det optimerede slidbanedesign, der holder mere gummi i kontakt med vejen.
Brændstofbesparende. Spar penge på benzin og sænk dit CO2- udledning. Intensa HP er et letvægtsdæk, som bruger mindre energi på at rulle, hvilket gør bilen mere brændstoføkonomisk.
Højt kilometertal. Slidbanen på intensa hp har en lang levetid, så du behøver ikke besøge din forhandler så tit. Intensa hp holder længere på grund af en ensartet trykfordeling og det holdbare slidbanemateriale.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.