Det nye, prisbillige UHP-dæk går ikke på kompromis med kvaliteten
Pålidelig og høj ydeevne på tør vej og i vådt føre
Europæisk kvalitet til en overkommelig pris
Konkurrencedygtig dækmærkning
Forstærket opbremsning på tør vej Faste ydre skulderblokke sikrer bedre kraftoverførsel, hvilket giver forstærket opbremsning på tør vej.
Sikker kørsel i vådt føre Dækoverfladen tilpasser sig vejforholdene, takket være optimerede mønsterhulrum, hvilket giver forbedrede styreegenskaber i vådt føre.
Afbalancerede køreegenskaber på tør vej og i vådt føre Dækket giver gode styreegenskaber på tør vej takket være en forbedret dækkonstruktion, en optimeret slidbaneblanding og en stærk enkeltkanttråd, og en silikaslidbaneblanding giver optimale styreegenskaber i vådt føre.
Højt kilometertal og lavt brændstofforbrug Den optimerede dækkonstruktion justerer energitab, hvilket giver et lavt brændstofforbrug og et højt kilometertal.
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.
Sava Intensa UHP 2 tyre review
Gennemsnit af 9 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
N/A
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
1.489.472
01.12.2019fromLars Pedersen Dækkene ryster for meget i forhold til at det er lavprofildæk. Vi har forsøgt at afbalancere dem flere gange. Ryster mest når de er kolde, og ved hastighed over 120
10.10.2019fromFlemming Duemose Rigtig gode dæk - suveræne til prisen. Dækstøj mindre end eksempelvis Continental.
Er meget tilfreds med disse SAVA dæk og forventer at købe samme mærke igen næste gang.
08.10.2019fromTorben Hansen Jeg er imponeret jeg har kørt ca 13000 km, hvor der er lige under halv på fordæk og næsten fuld på bagdæk
så når de bliver skiftet rundt efter vinter vil jeg tro jeg når omkring 30 - 35000 km på sæt måske lidt mere.
Jeg skal have nye vinterdæk og vil også forsøge med Sava
Torben Hansen
26.09.2019fromPeter Dejligt dæk med meget lav dækstøj