Varevognsdæk som Star Performer SPTV står over for særligt høje belastninger. De skal kunne give sikkerhed i al slags vind og vejr, krydse store distancer på kort tid og anvendes også til andre tunge formål. Det er ikke ualmindeligt at bilejerne er under tids – og omkostningspres. Det er derfor essentielt at have pålidelige og økonomiske dæk. The Star Performer SPTV er et vinterdæk med lav rullemodstand og dermed et lavt brændstofforbrug. Kundernes tilbagemeldinger på Tyretest.com understreger kvaliteten. Her får vejgrebet på snedækkede veje også ros. I det store hele klarer SPTV sig godt ved næsten alle kriterier. Vejgrebet på våde veje er også overbevisende – Klasse B på EU dækmærket.
Bestil Star Performer SPTV hvis du leder efter et omkostningseffektivt vinterdæk, som tilbyder sikkerhed under alle vejrforhold. Overlegne kvalitetsdæk, gode i al slags vejr. Massive profilblokke sikrer at disse dæk er perfekte på motorveje. Støjniveauet er lavt, hvilket sikrer en øget kørekomfort. Lang dæklevetid, modstandsdygtighed over for akvaplaning, effektiv bortledning af vand og sne. Tilbyder en trækkraft og et vejgreb uden sidestykke på våde såvel som snedækkede og isglatte veje.
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
SPTV tyre review
Gennemsnit af 646 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
9.927
04.02.2015fraSteen Andersen Disse dæk smelter decideret når man kører på motorvej med 110 kmt ved temperaturer over 15 grader. Bilen sejler rundt på vejen og er svær at styre. Livsfarlige dæk, som jeg har forsøgt at reklamere, men det er alt for dyrt og kompliceret at reklamere hos Dækonline. Køb dem aldrig!