Med Wintrac Pro kan du udsætte din bil for den ultimative test. Med fokus på vejgreb og kontrol, er dækket designet til at præstere.
Maksimalt vejgreb i sving Mere end 15 % bedre manøvrering i sne
Kort bremselængde på våde veje 10% forbedring af bremseevne på våd vej
Fantastisk manøvredygtighed, selv ved høje hastigheder Hastighedsklasse Y fås til mange størrelser (op til 300 km/t)
EU-dækmærket / effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen, som dækket frembringer under kørsel
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.
Business Reviews
Profile:Wintrac Pro
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
10/2021
AUTO BILD - sportscars
285/35 R22 106Y XL
Highly recommended
Wintrac Pro tyre review
Gennemsnit af 64 Testmeninger
Grip på tør vej
Bremseegenskaber på tør vej
Grip på våd vej
Bremseegenskaber på våd vej
Grip ved sne
Kørekomfort
Lyde i førerhuset
Dækslitage
Brændstofforbrug
Kørte kilometer
10.204
03.05.2021fraHenrik Nielsen Dækkene har et super greb på våde kolde og glatte veje, samt veje med slud og sne
De er også gode ved hastigheder omkring og over 200km/t hvor de uden problemer nedbremser bilen, og ikke støjer så meget
Min bil er baghjulstrukket har 510 hk, og selv på en våd vej kan jeg lave en hurtig acceleration da dækkene griber rigtig godt fat
Dækkene har en meget rimelig pris i forhold til ydeevnen, og jeg vil helt sikkert købe disse dæk igen