Vredestein Ultra High Performance-vinterdækket, Wintrac xtreme S, er udviklet til at modstå uforudsigelige vejrforhold på den koldeste årstid. For Wintrac xtreme S er optimal sikkerhed på sne og is lige så selvfølgeligt som vejgreb og styrepræcision. Dette gælder også på de snefri og kolde vejoverflade, som er de fremherskende forhold på de fleste ture i vintermånederne.
ISLT (Internal Sipe Locking Technology) gør det muligt for Wintrac xtreme S at føre egenskaberne fra et førsteklasses vinterdæk op på et hidtil uset niveau. Denne teknologi holder deformation af lamellerne i slidbanen på et minimum. Resultatet: fremragende retningsstabilitet og mere styrepræcision. Dette giver en fantastisk følelse af sikkerhed ved høje hastigheder. Der er et stort udvalg af størrelser med hastighedskode Y, hvilket gør Wintrac xtreme S, udviklet i samarbejde med Guigiaro, velegnet til de hurtigste og mest eksklusive biler.
Egenskaber
Innovativ lamelteknologi
ISLT (Internal Sipe Locking Technology) i lamellerne
To ekstra brede midterriller
Slidbane- og kantdesign af Giugiaro
Hastighedskoder H, V og Y
Størrelser med dobbelt rayon-karkasselag og et stærkt bæltelag
Fordele
Lige lameller: optimal trækkraft og en kort bremselængde
Lameller i zigzag-mønster: bedre vejgreb i sving'
Fremragende trækkraft og styrepræcision under alle forhold
Fremragende bortledning af vand, selv for de meget brede dækstørrelser
Lavt støjniveau
Sporty udseende med flotte, stramme linjer
Velegnet til hastigheder op til 300 km/t
Også egnet til SUV-brug
EU dækmarkering og effektivitetsklasse
Den Europæiske Union, under CE 1222/2009, har bemyndiget, at alle dæk, som er produceret efter 1. juli 2012 til biler og erhverskøretøjer, skal have standard EU dækmarkeringer, som klassificerer dem efter tre præstationskarakteristiker: brændstofsydelse klassificeret fra A til G,vådvejsgreb klassificeret fra A til G, og støjforureningi decibel.
Kategorier for dæk som ikke hører under denne regulering er: vulkaniserede dæk, professionelle terrængående dæk, racer-/sportsdæk, og specielle slags dæk, som er designet til at øge vejgreb, som f.eks. sømbesatte dæk, T-type midlertidige reservedæk, dæk til biler fra før 1990, dæk med en hastighedsbegrænsning på 80 km/t, dæk til fælger med en diameter mindre eller det samme som 254 mm eller mere eller lige med 635 mm. Denne markering skal på den ene hånd promovere økonomisk og miljømæssig ydeevne i trafikken, og tilmed forbedre vejsikkerhed, og på den anden hånd hjælpe forbrugerne til at vælge passende dæk, ved at sikre et vist niveau af produkt-genkendelse.
Ikke desto mindre er markeringen blevet kritiseret for kun at vise et begrænset antal kendetegn. Der er professionelle, som argumenterer for, at dæk har mange flere karakteristika, som er vigtige og relevante for trafiksikkerhed. Dertil hører, blandt andet, akvaplaningsegenskaber, kørestabilitet, servicelivstid, produktegenskaber på våde og tørre veje ud over vådvejsgreb, egenskaber på sne. Dækfabrikanter foreslår, at testresultater fra diverse brancheinstitutioner og industrimagaziner burde forblive meget vigtige informationskilder for slutforbrugeren, fordi de fokuserer på og bedømmer en bred vifte af forskellige dækegenskaber og features.